Η δημιουργία ενός καταλόγου σε ένα εστιατόριο δεν είναι απλή υπόθεση, και για να είναι επιτυχημένος κρύβει πολλά βήματα και πολλή δουλειά, την οποία ο πελάτης δεν μπορεί να αναγνωρίσει, αλλά ο επιχειρηματίας οφείλει να κάνει.

Όλα ξεκινούν από την σωστή επιλογή των περιεχομένων του καταλόγου, τη σωστή κατηγοριοποίηση, την σωστή τοποθέτηση, και όλα αυτά να συμβαδίζουν με το concept του εστιατορίου σου.
(Δείτε εδώ: Πώς να δημιουργήσεις ένα σωστό μενού από το μηδέν! )

Αρχικά, υπολόγισε τα περιθώρια ακαθάριστου κέρδους και τα ποσοστά προσαύξησης επί του κόστους. Σκέψου, λοιπόν, τι θέλεις να χρεώσεις για κάθε περιεχόμενο του καταλόγου σου. Ύστερα υπολόγισε ακριβώς το κόστος κάθε πιάτου, κάθε συστατικού προσθέτοντάς τα με τα επιπλέον κόστη. Αφαίρεσε το κόστος κάθε συστατικού από τη δυνητική τελική τιμή. Διαίρεσε το περιθώριο ακαθάριστο κέρδος με το κόστος κάθε συστατικού, ώστε να βρεις το ποσοστό προσαύξησης.

Προσάρμοσε τις τιμές του καταλόγου ώστε να μεγιστοποιήσεις τα κέρδη. Προτού ολοκληρώσεις τις τιμές του καταλόγου, πρέπει να λάβεις υπόψιν τα ποσοστά προσαύξησης αυτών των πιάτων αλλά και ποια είναι τα περιθώρια κέρδους. Βεβαιώσου ότι τα πιάτα έχουν τιμολογηθεί σωστά, και αν δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, εξέτασε το ενδεχόμενο να επαναλάβεις την αρχική διαδικασία, ή να προσαρμόσεις κάπως την συνταγή, ώστε να μειωθεί το κόστος , ή να επιτευχθεί μεγαλύτερο κέρδος.

Μια σωστή σκέψη, που δεν γίνεται συχνά, είναι να ληφθεί υπόψη το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της περιοχής, στην οποία θα βρίσκεται το εστιατόριο σου. Κράτησε τη μέση τιμή των πιάτων κοντά σε αυτό που οι ντόπιοι είναι ικανοί και πρόθυμοι να ξοδέψουν για ένα γεύμα. Για να βρεις αυτό το ποσό που οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν, ρίξε μια ματιά στις τιμές του καταλόγου των γειτονικών εστιατορίων, τα οποία ενδεχομένως να βρίσκονται περισσότερο καιρό στην περιοχή.

Ένα πάρα πολύ σημαντικό βήμα για την τιμολόγηση του καταλόγου ενός εστιατορίου, είναι τα ποσά να είναι ολόκληρα, και να μην χρησιμοποιούνται δεκαδικά ψηφία. Συγκεκριμένα, η σωστή τιμολόγηση κάνει τους επισκέπτες να ξοδεύουν περισσότερα, κάτι που σε συμφέρει σαν επιχειρηματία. Το πιο σημαντικό ωστόσο, είναι να αποφύγεις τιμές του τύπου 7,99 κλπ, γιατί αυτά τα δεκαδικά ψηφία παραπέμπουν σε κάτι το ποιοτικά κακό, ενώ η απουσία του συμβόλου του νομίσματος κάνει τους πελάτες να ξεχνούν ότι πρόκειται για χρήματα και άρα να ξοδεύουν περισσότερο.

Άρθρο από το Online Magazine:

CABARE