Με τις διεθνείς τουριστικές αφίξεις στη χώρα μας εφέτος να ξεπερνούν τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις και τον αριθμό-ρεκόρ των 32 εκατομμυρίων, και τα τουριστικά έσοδα να σπάνε το «φράγμα» των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, γίνεται πιο κατανοητό από ποτέ ότι, ο τουρισμός αποτελεί τη μόνη πλουτοπαραγωγική πηγή για την ελληνική οικονομία.

Εξίσου σημαντική είναι η ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, αφού ο τουρισμός αναδεικνύεται σε «πρωταθλητή» στη δημιουργία θέσεων εργασίας, όπως, άλλωστε, πιστοποιούν τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του υπουργείου Εργασίας «Εργάνη».

Οι εξαιρετικές, όμως, επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού κάθε άλλο παρά εφησυχασμό θα πρέπει να δημιουργούν στην πολιτική ηγεσία του τουρισμού, στους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών φορέων, αλλά και σε όλους όσοι δραστηριοποιούμαστε επιχειρηματικά στον ευρύτερο κλάδο. Τουναντίον, τα στοιχεία αυτά και οι εξελίξεις θα πρέπει να λειτουργήσουν ως κίνητρα για την παροχή εξειδικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών, την εφαρμογή νέων καινοτομιών και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.

Στο πλαίσιο, άλλωστε, της παγκοσμιοποίησης είναι γεγονός πως, και οι τρεις αυτοί παράγοντες δεν αποτελούν προαιρετικές, αλλά απολύτως απαραίτητες προϋποθέσεις για την προαγωγή του τουριστικού μας προϊόντος και την ενίσχυση της κερδοφορίας και της υγιούς ανταγωνιστικότητας μεταξύ των επιχειρήσεων.

Τρία πεδία-στόχοι για την πολιτεία, αλλά και όλους όσοι ασχολούμαστε με τον Τουρισμό.

Σήμερα, ο λεγόμενος μαζικός τουρισμός έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Ο τουρισμός είναι πολύπλευρος, καθώς διαφορετικά πρότυπα τουριστών αναζητούν εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες τους.

Στην εποχή, λοιπόν, της εξειδίκευσης και της καινοτομίας, προορισμοί και επιχειρήσεις καλούνται πλέον να ανταποκριθούν στις αυξημένες, εξατομικευμένες ανάγκες και απαιτήσεις του σύγχρονου, εναλλακτικού ταξιδιώτη.

Στην ψηφιακή πραγματικότητα όπου ζούμε, οι δυνατότητες και οι προοπτικές που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία είναι απεριόριστες και όλοι εμείς οι άνθρωποι του Τουρισμού οφείλουμε να τις αξιοποιούμε στον μέγιστο βαθμό. Να τις «εκμεταλλευθούμε» για τη χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής για έναν αειφόρο τουρισμό, που θα σέβεται το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες, και, παράλληλα, θα ενισχύει τις τοπικές οικονομίες.

Στη νέα αυτή τουριστική επικαιρότητα, η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (ΣΕΤΚΕ), έχει αναλάβει μια σειρά από καινοτόμες πρωτοβουλίες και έχει προχωρήσει στην εφαρμογή και υιοθέτηση νέων προτύπων, που στόχο έχουν τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχουν στους ενοίκους τους τα μικρά τουριστικά καταλύματα. Υπηρεσίες, ικανές να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του σημερινού, έμπειρου ταξιδιώτη, προσφέροντάς του νέες, μοναδικές εμπειρίες.

Τη σημασία των ψηφιακών τεχνολογιών και της καινοτομίας στην ανάπτυξη του αειφόρου τουρισμού αναδεικνύει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, με τον εορτασμό της φετινής επετείου της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, στις 27 Σεπτεμβρίου.

Με αυτές τις σκέψεις, ως ΣΕΤΚΕ, ευχόμαστε στην τουριστική οικογένεια της χώρας μας να γιορτάζουμε καθημερινά και να απολαμβάνουμε στο μέγιστο τα οφέλη του τουρισμού μας. Καλή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού σε όλο τον κόσμο!