COVID-19: Πώς να γίνεται ο καθαρισμός των δωματίων και η εξυπηρέτηση των πελατών;
Ακολουθούν οι προτάσεις, επισημάνσε
1. Κορωνοϊός και ενοικιαζόμενα δωμάτια:
Προτείνουμε να υπάρξει υποχρεωτικό πρωτόκολλο λειτουργίας των μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Να είναι διαβαθμισμένο ανά μέγεθος δυναμικότητας (όσο μεγαλύτερο το κατάλυμα, τόσο αυστηρότερες οι προδιαγραφές) αλλά και τετραγωνικών ανά πελάτη
- θερμομέτρηση των επισκεπτών κατά την άφιξη ή άλλη μέθοδος ελέγχου
- ελάχιστη προσωπική επαφή μεταξύ πελατών και εργαζομένων
- τα check-in και τα check-out να πραγματοποιούνται χωρίς παρουσία προσωπικού ή με την ελάχιστη δυνατή παρουσία προσωπικού και τηρώντας απόσταση ασφαλείας 2 μέτρων από τους πελάτες και με χρήση μάσκας
- διακοπή της υπηρεσίας δωματίου
- Μείωση των περιεχόμενων των δωματίων, όπως είναι τα μίνι μπαρ, οι πολλές κρεμάστρες, τα κουβερλί και τα επιπλέον μαξιλάρια, ώστε να υπάρχουν λιγότερες ευκαιρίες εξάπλωσης μικροβίων
2. Πώς να γίνεται ο καθαρισμός των δωματίων και η εξυπηρέτηση των πελατών:
Οι επισκέπτες θα παραλαμβάνουν σε σακούλες, τις πετσέτες και τα κλινοσκεπάσματα. Όταν οι πετσέτες και τα κλινοσκεπάσματα πρέπει να καθαριστούν (πχ. ανά τριήμερο) και όταν πρέπει να πεταχτούν τα σκουπίδια (πχ. ανά τριήμερο), οι επισκέπτες θα τοποθετούν τις κλειστές σακούλες με τα άπλυτα και τα σκουπίδια έξω από τα δωμάτιά τους και θα επικοινωνούν με τον υπεύθυνο του καταλύματος για να τα παραλαμβάνει χωρίς να εισέλθει στα δωμάτια. Ο πλήρης καθαρισμός των δωματίων θα γίνεται μόνο μετά την αναχώρηση των επισκεπτών και το δωμάτιο να παραμένει άδειο για 20 ώρες. Στη συνέχεια, το δωμάτιο (δάπεδο, επιφάνειες επίπλων, χερούλια – πόμολα κλπ σημεία που συνήθως ακουμπούν οι πελάτες) θα καθαρίζεται από προστατευμένο καθαριστή/τρια με χρήση μάσκας και γαντιών, με διάλυμα χλωρίνης-νερού: 1/10 ή με άλλο κατάλληλο απολυμαντικό.
3. Πρωινό: Πρωινό αλά καρτ ή σε περίπτωση ύπαρξης μπουφέ:
οι πελάτες δεν θα παίρνουν μόνοι τους από τον μπουφέ, αλλά θα τους εξυπηρετεί σερβιτόρος, κατάλληλα εξοπλισμένος πίσω από τζάμι. Απαγόρευση λειτουργίας μπουφέ πρωινού, με το συνήθη τρόπο λειτουργίας.
4. Αν υπάρχει γυμναστήριο, να λειτουργεί μόνο κατόπιν ραντεβού για να αποφευχθεί η συνύπαρξη πολλών ανθρώπων στον ίδιο χώρο. (πχ. 15 τμ/άτομο)
5. Αν υπάρχουν καφετέρια, πισίνα κλπ, να προβλέπονται αντίστοιχες προστατευτικές ρυθμίσεις.
Τα δύο κύρια Ερωτήματα που προκύπτουν, ωστόσο, είναι:
- με ποιο τρόπο θα ελέγχονται καθημερινά (;) οι εργαζόμενοι;
- σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, θα αναλαμβάνει άμεσα ο κρατικός μηχανισμός (διαμονή, σίτιση, μεταφορά, καθαριότητα-απολύμανση χώρων, πιθανή μεταφορά υπολοίπων πελατών σε άλλα καταλύματα, κλπ.) ή θα πρέπει να τα κάνει και να επιβαρυνθεί το τεράστιο κόστος που θα προκύψει από την καραντίνα, ο ιδιοκτήτης του καταλύματος;