Πώς θα γίνεις ο καλύτερος σερβιτόρος;
Λοιπόν, μόλις ξεκινήσατε μια δουλειά ως σερβιτόρος σε ένα νέο εστιατόριο, αλλά είναι η πρώτη φορά που περιμένετε τραπέζια και είστε νευρικοί από το να τα βάζετε. Η μετάβαση στην εργασία την πρώτη μέρα μπορεί σίγουρα να είναι μια αποθαρρυντική εμπειρία, ακόμα κι αν έχετε ήδη περάσει από το εκπαιδευτικό σύστημα του εστιατορίου. Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές και τα κόλπα του ιδανικού σερβιτόρου, ωστόσο, θα είστε έτοιμοι να γίνετε καλός σερβιτόρος ή σερβιτόρα πολύ γρήγορα.
1. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο
Ο πρώτος κανόνας του να είσαι καλός σερβιτόρος είναι να θυμάσαι ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Αυτή είναι μια δουλειά για εσάς, αλλά μια εμπειρία που οι πελάτες σας πληρώνουν καλά χρήματα. Ως εκ τούτου, εάν το φαγητό βγαίνει όχι προς ικανοποίηση τους, μην προσπαθήσετε να διαφωνήσετε. Να είστε ευγενικοί, προσφερθείτε αμέσως να το πάρετε πίσω και να τους προσφέρετε κάτι άλλο και στη συνέχεια να ενημερώσετε τον ανώτερό σας, ο οποίος συνήθως θα έρθει στο τραπέζι και θα μιλήσει απευθείας στον πελάτη. Αυτό θα σας βοηθήσει επίσης να διασφαλίσετε την πιθανότητα να λάβετε ακόμη ένα καλό tip στο τέλος του γεύματος.
2. Να είστε φιλικοί αλλά επαγγελματίες
Να είστε πάντα φιλικοί με τους επισκέπτες, αλλά όχι υπερβολικά φιλικοί. Η υπερβολή θα κάνει τους πελάτες σας να νιώθουν άβολα. Αντ ‘αυτού, θέλετε να συμπεριφερθείτε σαν επαγγελματίες.
3. Γνωρίστε το μενού απ’ έξω και ανακατωτά
Να είστε πάντα σε ετοιμότητα. Οι επισκέπτες ανά πάσα στιγμή μπορεί να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με το μενού του εστιατορίου, οπότε θα πρέπει να γνωρίζετε τι σερβίρετε. Είναι επίσης επιτακτική ανάγκη να μάθετε τι υλικά περιέχουν τα πιάτα σας.
4. Εξασκηθείτε στην καλή υγιεινή
Είναι επιτακτικό η εμφάνιση σας στην εργασία να φαίνεται καθαρή. Βεβαιωθείτε ότι τα νύχια σας είναι καθαρά, τα μαλλιά σας είναι έξω από το πρόσωπό σας και η στολή σας είναι απαλλαγμένη από ζάρες ή οσμές κουζίνας από την τελευταία βάρδια που δουλέψατε. Επίσης, αποφύγετε να πίνετε έντονα τη νύχτα πριν από μια βάρδια. Κανείς δεν θέλει να σας δει με πονοκέφαλο.
5. Πάντα προωθείστε περισσότερα, αλλά όχι με ενοχλητικό τρόπο
Η πώληση επιπλέον πιάτων ή ποτών είναι απαραίτητη για την αύξηση ολόκληρου του λογαριασμού. Αλλά το κλειδί είναι να το κάνετε χωρίς να φαίνεται υπερβολικά. Μπορείτε να έχετε μια αίσθηση για τον προϋπολογισμό των επισκεπτών. Αν τα ποτά ρέουν, για παράδειγμα, και ας πούμε ότι εργάζεστε σε ένα μεξικάνικο εστιατόριο, δοκιμάστε να πουλήσετε μια μαργαρίτα με πιο ακριβή τεκίλα. Το να ρωτάς αν κάποιος θέλει καφέ και επιδόρπιο είναι μια άλλη καλή τακτική. Εάν οι φιλοξενούμενοι φαίνεται να γνωρίζουν ακριβώς τι θέλουν ή είναι τακτικοί, μην προσπαθήσετε να τους προσφέρετε έξτρα προϊόντα γιατί θα μπορούσε πραγματικά να βλάψει την φήμη σας.
Πηγή: upserve.com