139471600_1469781229Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των πελατών σε καταλύματα της Ελλάδας έχουν συγκεκριμένο χαρακτήρα.

Εκτός από τις υποχρεώσεις που έχει ο επαγγελματίας απέναντί τους [Δείτε εδώ: Οι υποχρεώσεις των ξενοδόχων προς τους πελάτες], έτσι και οι πελάτες οφείλουν να κινούνται βάσει κανόνων.

Αναλυτικά:

  • Για την επιστροφή της προκαταβολής οι πελάτες έχουν δικαίωμα να ακυρώσουν την κράτησή τους σε ξενοδοχείο τουλάχιστον 21 ημέρες πριν την έναρξη της ημερομηνίας κράτησης.
  • Εάν οι πελάτες ακυρώσουν νωρίτερα, το ξενοδοχείο διατηρεί το δικαίωμα να κρατήσει έως και το 50 % της προκαταβολής, ενώ το ύψος της αποζημίωσης που κρατάει η επιχείρηση εξαρτάται από την πολιτική που εφαρμόζει.
  • Κατά την κράτηση το ξενοδοχείο δικαιούται να ζητήσει προκαταβολή έως το 25% του συνολικού κόστους της διαμονής. Το ποσό αυτό, δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το κόστος διαμονής για μια ημέρα.
  • Ο πελάτης απαγορεύεται να μαγειρεύει, μέσα στα δωμάτια των ξενοδοχείων. Η απαγόρευση δεν ισχύει, για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα.

Επίσης απαγορεύεται:

– Να χρησιμοποιεί καμινέτα κ.λπ.

– Να πλένει ρούχα.

– Να τοποθετεί αποσκευές, στους διαδρόμους του ξενοδοχείου.

– Να μετακινεί τα έπιπλα στα δωμάτια.

– Να τοποθετεί καρφιά, στους τοίχους.

– Να παίζει τυχερά παιχνίδια.

– Να διαταράσσει την ησυχία των υπολοίπων ενοίκων.

Συν τοις άλλοις οφείλει να:

– Φέρεται ευγενικά, στο προσωπικό.

– Μη δέχεται επισκέπτες, στο δωμάτιό του, αλλά στους χώρους υποδοχής του ξενοδοχείου.

– Αποζημιώνει τον ξενοδόχο, για τυχόν δαπάνες ή ζημιές, που προξένησε

Εάν ο πελάτης παραβεί, τα παραπάνω, ο ξενοδόχος μπορεί να του ζητήσει να εκκενώσει το δωμάτιο, εντός 24ωρών.

Πηγή: Supply.gr, o 1ος Online Οδηγός Προμηθευτών για την αγορά της Μαζικής Εστίασης και της Φιλοξενίας.