Η σημασία της οργάνωση και σωστής εκπαίδευσης του προσωπικού είναι αδιαμφισβήτατα μεγίστης σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία ενός καταστήματος εστίασης.

1. Εφαρμόστε στρατηγική αποστασιοποίησης και ανέπαφες τακτικές

Η επανεκκίνηση σημαίνει ότι απαιτούνται αλλαγές, προκειμένου να δεχτείτε και πάλι κόσμο στις εγκαταστάσεις σας. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζετε τις νέες συνθήκες και η τήρηση της ασφάλειας και της υγιεινής εντός των θυρών σας, αναμένεται να είναι το βασικότερο ζητούμενο των καταναλωτών. Εκτός των βασικών περιορισμών που έχει θέσει η κυβέρνηση στην εστίαση και
αυτά επιβάλλουν, μεταξύ άλλων, περιορισμό στους εσωτερικούς χώρους και στους καθήμενους ανά τραπέζι από 4 έως 6 άτομα, χρήση μάσκας και εκπαίδευση προσωπικού στην τήρηση μέτρων, διασφαλίστε την άριστη λειτουργία της επιχείρησής σας με κάποια πρόσθετα μέτρα: Περπατήστε στον χώρο σας ως πελάτης. Δημιουργείστε το δικό σας διάγραμμα ροής πελατών και εργαζομένων, ώστε να μην δημιουργείται συγχρωτισμός. Σταθείτε σε όλα τα επικίνδυνα σημεία και βρείτε λύσεις για αποστασιοποίηση. Χρησιμοποιείστε το πλάνο αυτό καθημερινά, ώστε να γίνει
άμεσα συνήθεια και πρακτική στις μελλοντικές ώρες αιχμής. Δημιουργείστε τις κατάλληλες αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών και σεβαστείτε τις ανησυχίες των πελατών σας, δημιουργώντας ζώνες ασφαλείας. Τα σημεία έντονης επαφής των εργαζομένων με τους πελάτες οφείλουν να διατηρούν ένα πλαίσιο προστασίας, ειδικά όπου βρίσκονται ταμεία και χώροι υποδοχής.
Δημιουργείστε γωνιές απολύμανσης για τους πελάτες σας σε καίρια σημεία και αποθηκεύστε μάσκες για τους πελάτες που «ξεχάστηκαν». Χρησιμοποιήστε μενού μίας χρήσης ή εφαρμόστε την
ψηφιακή παραγγελία, όπου είναι δυνατόν. Εγκαταστήστε ανέπαφα συστήματα πληρωμών και παραγγελιοληψίας.

2. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας

Δεν γνωρίζουμε σε ποιο βαθμό και πότε ακριβώς θα επανέλθει μία κανονικότητα, οπότε είναι σημαντικό το προσωπικό σας να εκπαιδευτεί για να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση και να
εφαρμόσει τις αλλαγές πριν ακόμα ανοίξετε την επιχείρηση σας, ώστε όταν έρθει η ώρα να μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς προβλήμα. Ορίστε ομάδα από το προσωπικό για να σας
βοηθήσει να ανταποκριθείτε στην εξυπηρέτηση των πελατών με ασφάλεια καθώς και στα μέτρα καθαριότητας. Είναι μία εξαιρετική ενέργεια, καθώς παρουσιάζετε μία εικόνα σεβασμού στην παροχή υπηρεσιών σας, αλλά και απέναντι στον πελάτη. Εκπαιδεύστε το προσωπικό στις νέες πρακτικές καθαριότητας και κοινωνικής απόστασης. Επιβάλλετε και τηρείστε συχνό πλύσιμο χεριών και χρήση γαντιών και μάσκας (με τον ενδεδειγμένο τρόπο). Προβείτε σε μέτρηση θερμοκρασίας πριν από την εργασία. Θα σας πάρει ένα μεγάλο άγχος σε περίπτωση ξαφνικής αδιαθεσίας εργαζομένου. Είναι σημαντικό να ενημερώνεστε για συμπτώματα αδιαθεσίας των υπαλλήλων έγκαιρα για να προλαβαίνετε να ανταποκριθείτε σε περίπτωση που χρειαστεί να μείνουν σπίτι. Στα εξτρά μπορείτε να παρέχετε την δυνατότητα γρήγορου τεστ με συμβεβλημένη κλινική, προκειμένου να διασφαλίσετε ότι ο εργαζόμενος είναι ασφαλής από Covid 19. Αυτές οι πληροφορίες πρέπει να περιλαμβάνονται στο ειδικό εγχειρίδιο εργαζομένων. Εάν δεν έχετε, σκεφτείτε να δημιουργήσετε ένα τώρα. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σε νέες πρακτικές παράδοσης χωρίς επαφή και εσωτερικές μεθόδους χωρίς επαφή στην αλληλεπίδραση με τους πελάτες.

3. Διευκολύνετε την επανεκκίνηση

Μπορεί να είναι δελεαστικό να ξεκινήσετε πανηγυρικά, αφού έχετε το δικαίωμα να ανοίξετε ξανά, αλλά ένα αρχικά περιορισμένο άνοιγμα, θα σας οδηγήσει σε ομαλότητα και τήρηση όλων των
κανόνων και θα διατηρήσει τους πελάτες σας ασφαλείς και ήσυχους. Διοργανώστε ένα δοκιμαστικό άνοιγμα με φίλους και συγγενείς για να δοκιμάσετε όλες τις αλλαγές που εφαρμόσατε, αλλά και για να κάνετε τους εργαζομένους να αισθανθούν πιο άνετα στο πρώτο άνοιγμα. Ξεκινήστε με ένα περιορισμένο μενού για να βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετές προμήθειες για να ανταποκριθείτε στη ζήτηση και να δοκιμάσετε ομαλά τα νέα πιάτα και την παραγωγή τους. Ενθαρρύνετε τις ανέπαφες μεθόδους πληρωμής επενδύοντας σε συστήματα Tap-to-Pay και POS. Ενθαρρύνετε την παραλαβή προμηθειών με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένο χρόνο, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε τι μπαίνει στην επιχείρηση σας.

4. Ετοιμάστε ένα εγχειρίδιο αντιμετώπισης κρίσεων

Το εγχειρίδιο σας θα πρέπει να περιέχει μια ενότητα που περιγράφει το σχέδιο έκτακτης ανάγκης σας και τα βήματα που θα κάνετε για να προετοιμάσετε την επιχείρησή σας για ένα μη προγραμματισμένο συμβάν. Η εφαρμογή ενός σχεδίου έκτακτης ανάγκης θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε τη συνέχεια της επιχείρησής σας, όταν έρχονται δύσκολες στιγμές. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε αυτά τα βήματα ως μέρος του σχεδίου κρίσης: δημιουργείστε όλα τα πιθανά και απίθανα σενάρια κρίσης, ορίστε ομάδα αντιμετώπισης, μελετήστε τα πιθανά σημεία κινδύνου, καταγράψτε όλα τα βήματα εμπλοκής και απεμπλοκής. Ίσως καλό θα ήταν να μιλήσετε με έναν σύμβουλο διαχείρισης κρίσεων.

Πηγή: www.mathimatamageirikis.gr – Η επαναλειτουργία του εστιατορίου – Οδηγός