Ζούμε σε μια καθολικά ψηφιακή εποχή, κι αν είναι κάτι για το οποίο όλοι μπορούν να συμφωνήσουν είναι το εξής: τα εστιατόρια χρειάζονται σελίδα στο διαδίκτυο.

Μια σελίδα εστιατορίου δεν είναι απλά μια πόρτα για αναζήτηση πληροφοριών για κάποια εταιρεία, πλέον. Αποτελεί, ακόμα, ένα κλειδί, ένα εργαλείο του marketing που προσφέρεται σε εσένα και το εστιατόριο σου, ώστε να εδραιώσεις το όνομα στην αγορά και στο μυαλό των δυνητικών πελατών σου, πουλώντας ταυτόχρονα και το μενού και την εμπειρία του γεύματος συνολικά στο χώρο σου.

Γνωρίζουμε ότι για πολλούς ιδιοκτήτες ή διευθυντές, στην πραγματικότητα, το να δημιουργήσεις και διατηρήσεις μια σελίδα εστιατορίου στο διαδίκτυο μπορεί να γίνει κάτι το τρομακτικό. Έχοντας αυτό στο μυαλό, η Rewards Network  παρουσιάζει ένα μικρό οδηγό για να ακολουθήσεις εφόσον έχεις αποφασίσει τι θες να συμπεριλάβεις στην ιστοσελίδα σου, πόσο συχνά θα την ανανεώνεις και ποιος θα κάνει αυτήν την δουλειά για εσένα.

Ποιες είναι οι απαραίτητες πληροφορίες

Ενώ το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το είδος του εστιατορίου σου και από το τι προσδοκίες έχεις εσύ από την επιχείρησή σου, υπάρχουν τρεις βασικές πληροφορίες που αδιαμφισβήτητα θα πρέπει να υπάρχουν.

1. Πληροφορίες επικοινωνίας: προφανώς, οι πελάτες σου χρειάζονται να μάθουν που βρίσκεται το εστιατόριο σου και πώς θα επικοινωνήσουν με αυτό. Θα πρέπει, λοιπόν, να γνωστοποιείς τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου στην κατηγορία “Επικοινωνία”, όπως, επίσης, και στο κάτω μέρος της σελίδας σου. Μια ακόμα καλή ιδέα είναι να συμπεριλάβεις σε αυτές τις πληροφορίες και ένα e-mail το οποίο, φυσικά και θα είναι επαγγελματικό και όχι προσωπικό.

2. Μενού: οι καταναλωτές θέλουν να ξέρουν τι είδους φαγητό προσφέρεις και τι προσδοκίες θα πρέπει να έχουν από τα πιάτα σου και την εξυπηρέτησή σου βάσει των τιμών. Το να έχεις online το μενού σου είναι καίριας σημασίας, για αυτό το λόγο, σιγουρέψου ότι προσφέρεις μια εύκολη και ευανάγνωστη μορφή του στη σελίδα σου, που θα είναι φιλική και για τις οθόνες κινητών.

3. Ωράριο: οι πελάτες θέλουν να είναι σίγουροι ότι το εστιατόριο σου θα είναι ανοιχτό όταν θα το επισκεφθούν. Εάν έχεις υποκαταστήματα σε διαφορετικές περιοχές και το κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετικό ωράριο προσπάθησε να το κάνεις ξεκάθαρο.

Τι άλλο πρέπει να περιλαμβάνεται

Μια καλή ιστοσελίδα εστιατορίου δεν προσφέρει μόνο τα απαραίτητα στους πελάτες. Προσφέρει και ένα είδος εμπειρίας, τη συνέχεια της οποίας θα αναμένουν σε περίπτωση, που επισκεφθούν τελικά το εστιατόριο.

1. Φωτογραφίες: οι ιστοσελίδες είναι ένα άκρως οπτικό μέσο, επομένως, το να περιλαμβάνονται και φωτογραφίες των πιάτων του εστιατορίου δεν είναι απλώς απαραίτητο αλλά και ζωτικής σημασίας. Όπως, άλλωστε λέμε, μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις. Ας ξεκαθαρίσουμε, όμως το εξής: όταν λέμε φωτογραφίες δεν εννοούμε την αναδημοσίευση φωτογραφιών φαγητών που μοιάζουν με αυτά του καταλόγου, αλλά φωτογραφίες των δικών σου πιάτων, που να ανταποκρίνονται στην πραγματική εμπειρία, που θα προσφέρεις στο εστιατόριο σου. Οι πελάτες δεν είναι ανίδεοι, μπορούν να καταλάβουν τη διαφορά. Κάτι τελευταίο -που είναι εξίσου σημαντικό- είναι η ποιότητα. Πρέπει να είσαι σίγουρος ότι οι φωτογραφίες που θα δημοσιεύσεις θα είναι υψηλής ποιότητας και επαγγελματικές. Υπάρχουν πολλές τεχνικές για να τραβήξεις εξαιρετικές λήψεις των πιάτων σου, οπότε πάρε το χρόνο σου, τράβηξε τις φωτογραφίες που θες ώστε να έχεις επιλογές και δημοσίευσε τις.

2. Βίντεο: αν και δεν είναι απαραίτητα για την ιστοσελίδα τους εστιατορίου σου, η αλήθεια είναι πως κάνουν τη διαφορά. Στην πραγματικότητα,οι διαδικτυακοί επισκέπτες είναι 10 φορές πιο πιθανό να προσελκυστούν από ένα βίντεο από ότι από άλλες μορφές περιεχομένου. Αν δημιουργήσεις βίντεο που ανταποκρίνονται στην επωνυμία σου και προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες, τότε χωρίς δεύτερη σκέψη συμπερίλαβέ τα στην ιστοσελίδα σου. Ακολούθησε τους ίδιους κανόνες με τις φωτογραφίες και όλα θα πάνε καλά.

3. Επιλογές κράτησης: αν το εστιατόριο σου δέχεται κρατήσεις, τότε η ιστοσελίδα σου θα πρέπει τουλάχιστον να το αναφέρει και να ενθαρρύνει τους πελάτες σου να προβούν σε μια τέτοια κίνηση. Ωστόσο, αξίζει να διαθέσεις λίγο χρόνο για να δημιουργήσεις ένα σύστημα κρατήσεων διαδικτυακά, που θα συνδέεται με την ιστοσελίδα σου . Πολλοί άνθρωποι δεν νιώθουν άνετα να κάνουν κρατήσεις μέσω τηλεφώνου, κάτι το οποίο θα διορθωθεί εφόσον υιοθετήσεις αυτό σύστημα.

4. Εκδηλώσεις: αν το εστιατόριο σου διοργανώνει πολλές εκδηλώσεις και συμμετέχει σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του χρόνου, θα άξιζε να ενημερώσεις του δυνητικούς σου πελάτες για τις αγαθοεργίες σου. Καθώς και για επερχόμενες εκδηλώσεις.

5. Σχεδιασμός φιλικός για τα κινητά τηλέφωνα: με την ραγδαία ανάπτυξη των smartphones και την τεράστια χρήση τους, είναι πιο πιθανό να σε ψάξει κάποιος από το κινητό του πάρα από τον υπολογιστή του .

Κάθε πότε πρέπει να ανανεώνεις την ιστοσελίδα σου

η συχνότητα ανανέωσης της ιστοσελίδας του εστιατορίου σου εξαρτάται από το είδος των πληροφοριών που θέλεις να υπάρχουν σε αυτήν αλλά και το πόσο συχνά αυτές οι πληροφορίες αλλάζουν. Αν έχεις δημιουργήσει μια κατηγορία με εκδηλώσεις, σίγουρα θα πρέπει να τη διατηρείς συνεχώς ενημερωμένη, όχι μόνο προσθέτοντας τις επερχόμενες εκδηλώσεις αλλά διαγράφοντας και τις παλιές. Αν έχεις προσθέσει ειδικό ωράριο για μια συγκεκριμένη περίοδο τότε θα πρέπει να αλλάξει και αυτή η πληροφορία. Αν πραγματοποιηθεί κάποια αλλαγή στο μενού πρέπει να ενημερωθεί το site για αυτήν την αλλαγή. Τώρα, αν η ιστοσελίδα σου δεν περιλαμβάνει τίποτα, που να χρειάζεται συνεχή ανανέωση, τότε δεν υπάρχει λόγος να ασχολείσαι σε μεγάλο βαθμό με αυτό. Το σημαντικό είναι να έχεις πάντα τις σωστές και ανανεωμένες πληροφορίες.

Θα πρέπει να προσλάβεις κάποιον για αυτήν τη δουλειά;

Το να προσλάβεις κάποιον άλλον για να αναλάβει τη διαχείριση της ιστοσελίδας του εστιατορίου σου και των social media εξαρτάται σίγουρα από το μέγεθος της επιχείρησής σου και τις προσδοκίες από την όλη αυτή διαδικασία. Αν έχεις υπό την ιδιοκτησία σου πολλά εστιατόρια, ή μια αλυσίδα εστιατορίων, θα πρέπει να διαχειριστείς εξίσου καλά πολλές ιστοσελίδες. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις τείνουν να προσλαμβάνουν ένα επαγγελματία για να διαχειριστεί τη διαδικτυακή παρουσία τους. Ακόμα κι αν έχεις ένα μόνο εστιατόριο, πιθανόν να θέλεις από την ιστοσελίδα σου να κάνεις πολλά περισσότερα από το να προσφέρεις απλά πληροφορίες επικοινωνίας και μενού. Αν, λοιπόν, σχεδιάζεις να συμπεριλάβεις περισσότερες πληροφορίες αλλά και δυνατότητες θα σου πάρει πολύ και πολύτιμο χρόνο για να το φέρεις εις πέρας. Για αυτό το λόγο το καλύτερο για εσένα σε αυτή την περίπτωση είναι η πρόσληψη ενός επαγγελματία.

Με λίγα λόγια, αν είσαι μια μικρή επιχείρηση και χρησιμοποιείς την ιστοσελίδα του εστιατορίου σου μόνο για να δίνεις τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες επικοινωνίας στους πελάτες σου- κάτι που φυσικά δεν είναι κατακριτέο, τότε πιθανότατα δεν χρειάζεσαι κανέναν άλλον πέραν του εαυτού σου, για να διαχειρίζεται αυτήν την σελίδα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν χρειάζεται να ασχοληθείς αρκετά. Θυμήσου, όμως, ότι τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν! Αν η επιχείρησή σου αναπτυχθεί ταχύτατα μέσα σε μόλις λίγα χρόνια ή απλώς αποφασίσεις να προσθέσεις περισσότερες δυνατότητες στην ιστοσελίδα σου, μπορεί, εν τέλει, να χρειαστείς τον επαγγελματία που λέγαμε. Αυτή η επιλογή πάντα θα σε περιμένει μέσα στο συρτάρι σου.

Άρθρο από το Online Magazine:

CABARE