business plan, Επιχειρηματικό ΠλάνοΠριν προβείτε σε οποιαδήποτε επένδυση, σχεδιάστε αναλυτικά το Επιχειρηματικό Πλάνο της επιχείρησής σας.

Διερευνήστε την υπάρχουσα κατάσταση και τη πιθανή επιχειρηματική πορεία της επιχείρησης, σκεφτείτε ποια νομική μορφή θα έχει, καθώς και την οργανωτική της δομή.

Έπειτα, καταγράψτε τους στόχους της επιχείρησής σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα προσφέρει, τις εγκαταστάσεις της, τη χρηματοοικονομική της κατάσταση, καθώς και τις διαδικασίες παραγωγής της. Μην αμελείτε ακόμη και αυτά που σας φαίνονται λεπτομέρεια, για παράδειγμα τις συσκευασίες των προϊόντων σας. Γιατί η σωστή τοποθέτηση καθε κομματιού του παζλ, μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στην πορεία των εσόδων σας.

Στη συνέχεια, επικεντρωθείτε στις τεχνικές μάρκετινγκ που σκέφτεστε να ακολουθήσετε, στην οργάνωση και τη διοίκηση των πωλήσεων, στη συμφέρουσα πολιτική προμηθειών για εσάς, καθώς και στην πολιτική προβολής / διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων που θα ήταν καλύτερο να υιοθετήσετε.

Αφού έχετε αναλύσει τα πάντα εκ των έσω, πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας στο εξωτερικό περιβάλλον. Μην το υποτιμήσετε γιατί μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην πορεία της επιχείρησής σας. Η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος -όπως ο κλάδος στον οποίο θα ανήκετε, οι συνθήκες που θα βρείτε και οι ανταγωνιστές σας- αποτελεί καίριο σημείο για το επιχειρηματικό σας πλάνο.

Τέλος, αφού έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα για τις εσωτερικές και τις εξωτερικές συνθήκες της επιχείρησής σας, καταγράψτε ένα χρονοδιάγραμμα ενεργειών, ώστε να μην καθυστερήσετε περισσότερο από όσο πρέπει για να βάλετε την επιχείρησή σας σε λειτουργία, καθώς και έναν προϋπολογισμό με σχετικές εκτίμησεις για το πόσο θα στοιχίσει κάθε μια δραστηριότητα ξεχωριστά αλλά και συνολικά, ποια προβλέπονται να είναι τα έσοδα και τα έξοδά σας και πόσο θα διαρκέσει η περίοδος απόσβεσης. Έτσι θα εντοπίσετε και τις ανάγκες που έχετε για χρηματοδότηση ή θα αλλάξετε στοιχεία από το πλάνο σας για να διαμορφώσετε την επιχείρηση εντός του budget σας.

Εντοπίστε τα δυνατά σας σημεία, τις αδυναμίες σας, τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που θα βρείτε, και πάνω απ’όλα μην φοβάστε να αναθεωρήσετε, γιατί όσο νωρίτερα, τόσο το καλύτερο για εσάς και για το μέλλον την επιχείρησή σας!

ΠΗΓΗ: