kathimerini.gr*

Ανελέητος πόλεμος έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις τουριστικές ιστοσελίδες και τις μεγάλες διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων, όπως του Hilton Worldwide Holdings, του Marriott International και InterContinental Hotel Group – είναι αξιοσημείωτο ότι αυτές οι ιστοσελίδες έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη αυτών καθ’ αυτών των ξενοδοχείων, εφόσον τους εξασφαλίζουν κρατήσεις δωματίων. Βέβαια, χρεώνουν στους ξενοδόχους υψηλή προμήθεια από 10% έως και 30%. Ωστόσο, σήμερα οι ξενοδοχειακοί όμιλοι πλέον έχουν αποδυθεί σε επιθετικές εκστρατείες μάρκετινγκ για να ανακτήσουν πελατεία από τις Expedia, Priceline, Βοoking.com και άλλα συναφή σάιτ. Αυτό σημαίνει ότι οι αλυσίδες αρχίζουν πλέον να αντιμετωπίζουν τις ιστοσελίδες λιγότερο ως πολύτιμες επιχειρηματικές συνεργάτριες και περισσότερο ως εμπόδιο μεταξύ εκείνων και των πελατών τους, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το foxbusiness.com

Αντίπραξη

Τα ξενοδοχεία Marriott και Hilton, λόγου χάριν, προσφέρουν σε πιστούς πελάτες τους, οι οποίοι αναζητούν απευθείας δωμάτια στα εταιρικά τους σάιτ και όχι στις τουριστικές ιστοσελίδες (Εxpedia, Priceline, Booking.com), χαμηλότερες τιμές ανά διανυκτέρευση. Αυτές οι προσπάθειες του κλάδου, ωστόσο, έρχονται κάπως καθυστερημένα. Οι ταξιδιωτικοί/τουριστικοί ιστότοποι, πλέον, έχουν γίνει ένα αναντικατάστατο εργαλείο για όλους, ανεξαιρέτως, που ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά της γης. Η γλώσσα των αριθμών λέει ότι την περασμένη χρονιά οι τουριστικές ιστοσελίδες συνολικά διεκπεραίωσαν παγκόσμιες κρατήσεις ξενοδοχείων αξίας 99 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών του κλάδου, Phocuswright. Επιπλέον, σε άλλη έρευνα, την οποία διεξήγαγε η εταιρεία επεξεργασίας δεδομένων του κλάδου, Adara, καταδεικνύεται ότι 52% των Αμερικανών ταξιδιωτών ηλικίας από 18 έως 34 ετών προτιμούν να κλείνουν δωμάτιο μέσω των τουριστικών ιστοσελίδων κρατήσεων αντί των εταιρικών. Οσοι είναι μεγαλύτεροι από 35 ετών και άνω προτιμούν να κάνουν το ίδιο, αλλά σε μικρότερο ποσοστό του 37%. Συν τοις άλλοις, όπως δείχνει η έρευνα της Adara, οι νεότερης ηλικίας τουρίστες δεν συμμετέχουν σε προγράμματα επιβράβευσης πιστών πελατών.

Η τωρινή διαμάχη ξενοδοχείων – ιστοσελίδων είναι και το τελευταίο επεισόδιο μιας 20ετούς σχέσης αγάπης και μίσους.

(*)  Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: kathimerini.gr