€329 εκατ. κύκλος εργασιών για το τρίτο τρίμηνο του 2020

Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε:

“Οι επιδόσεις μας το τρίτο τρίμηνο δείχνουν επαναφορά στη λειτουργική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. Το χειρότερο κομμάτι της κρίσης βρίσκεται πλέον πίσω μας, αλλά οι κύριες αγορές μας εξακολουθούν να επηρεάζονται σημαντικά από τα μέτρα που εφαρμόστηκαν για να αντιμετωπίσουν την υγειονομική κρίση. Μόνο η Κίνα σημειώνει σταθερές επιδόσεις και αναμένεται να ανακτήσει γρήγορα το προ κρίσης επίπεδο δραστηριότητας. 

Σε αυτό το ακόμα αβέβαιο πλαίσιο, η πειθαρχία, η προσαρμοστικότητα, και ο έλεγχος του κόστους είναι καίριας σημασίας. Συνεχίζουμε να μεταμορφώνουμε τις δομές μας προκειμένου να κάνουμε τον Όμιλο ακόμα πιο αποτελεσματικό, πιο ευέλικτο και επικεντρωμένο στις πιο κερδοφόρες και πολλά υποσχόμενες αγορές και τμήματα. Αναπτύσσουμε επίσης πρόσθετες πηγές εσόδων στα ξενοδοχεία μας καθώς και στο πρόγραμμα loyalty. 

Οι προσπάθειες αυτές θα μας βοηθήσουν να επωφεληθούμε πιο γρήγορα από την ανάκαμψη και να συνεχίσουμε τη φιλόδοξη ανάπτυξη του Ομίλου μας”.

Τα έσοδα του Ομίλου κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν στα €329 εκατ., μειωμένα κατά 68,7% σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία και κατά 63,7% σε like-for-like επίπεδο εξαιτίας των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης.

Το RevPAR μειώθηκε κατά 62,8% κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2020, μια σημαντική διαδοχική βελτίωση έπειτα από ένα δύσκολο δεύτερο τρίμηνο (RevPAR μειωμένο κατά 88,2%). Αυτή η βελτίωση αντικατοπτρίζει την ανάκαμψη των επιχειρήσεων σε όλες τις περιοχές και ιδιαίτερα στην Ευρώπη κατά τη θερινή περίοδο. Ωστόσο, η μείωση των leisure πελατών σε συνδυασμό με την εισαγωγή νέων περιορισμών μετά το τέλος Αυγούστου περιόρισε την ανάκαμψη τον Σεπτέμβριο.

Η Accor άνοιξε 57 ξενοδοχεία -ή 7.800 δωμάτια- κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, αριθμός ενθαρρυντικός, σε αντιστοιχία με αυτόν του πρώτου τριμήνου (58 ξενοδοχεία και 8.000 δωμάτια). Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2020, ο Όμιλος λειτουργούσε 750.135 δωμάτια (5.121 ξενοδοχεία) με 208.000 δωμάτια (1.192 ξενοδοχεία) στο pipeline, το 75% των οποίων σε αναδυόμενες αγορές.

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2020, λειτουργούσε το 90% των ξενοδοχείων του Ομίλου δηλαδή περισσότερες από 4.600 μονάδες. 

Έσοδα Ομίλου 

Τα έσοδα του Ομίλου στο τρίτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν στα €329 εκατ., μειωμένα κατά 63,7% με σταθερά δεδομένα ενοποίησης και συναλλαγματικών ισοτιμιών (LFL) και κατά  68,7% σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2019.

In € million Q3 2019 Q3 2020 Change
(as reported)
Change
(LFL)(1)
HotelServices 760 224 (70.5)% (69.0)%
Hotel Assets 273 76 (72.3)% (57.1)%
New Businesses 42 23 (44.2)% (43.6)%
Holding & Intercos (26) 5              N/A                     N/A
Total 1,049 329 (68.7)% (63.7)%


(1)
Like-for-like: με σταθερά δεδομένα ενοποίησης και συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Τα δημοσιευμένα στοιχεία έδειξαν τα ακόλουθα:

  • Οι αλλαγές στο πεδίο ενοποίησης (εξαγορές και πωλήσεις) είχαν αρνητικό αντίκτυπο ύψους €36 εκατ., κυρίως λόγω της διάθεσης των μισθωμένων ξενοδοχείων Mövenpick.
  • Οι συναλλαγματικές διαφορές επέδρασαν αρνητικά κατά €16 εκατ., κυρίως λίγο του δολαρίου ΗΠΑ (-4,5%) και του Ρεάλ Βραζιλίας (-29,7%).

Έσοδα ΗotelServices

Το segment HotelServices, το οποίο περιλαμβάνει αμοιβές από Management & Franchise (M&F) καθώς και από Υπηρεσίες προς Ιδιοκτήτες (Services to Owners), κατέγραψε έσοδα €224 εκατ., μειωμένα κατά 69,0% σε like-for-like επίπεδο. Αυτό αντικατοπτρίζει την επιδείνωση του RevPAR λόγω των επιπτώσεων της επιδημίας Covid-19 και των υγειονομικών περιορισμών που έχουν ληφθεί από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο.

Τα έσοδα Management & Franchise (M&F) ανήλθαν σε €72 εκατ., μειωμένα κατά 72,4% σε like-for-like επίπεδο, με σημαντική μείωση των fees που βασίζονται στο λειτουργικό περιθώριο των ξενοδοχείων (“incentive fees”) όπως απορρέουν από τα συμβόλαια management.

In € millions Q3 2019 Q3 2020 Change
(LFL)(1)
Europe 146 44 (69.6)%
Asia-Pacific 54 15  (70.8)%
Middle East & Africa 24 4 (73.9)%
North America, Central America & the Caribbean 35 6 (80.0)%
South America 13 2 (87.2)%
Total 272 72 (72.4)%

 

(1) Like-for-like: με σταθερά δεδομένα ενοποίησης και συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Το RevPAR του Ομίλου μειώθηκε συνολικά κατά 62,8% κατά το τρίτο τρίμηνο.

Στην Ευρώπη τα έσοδα Management & Franchise μειώθηκαν κατά 69,6% LFL, δείχνοντας συνολική μείωση του RevPAR κατά 56,7% σε όλα τα segments

  • Στη Γαλλία το RevPAR μειώθηκε 44,6% σε like-for-like επίπεδο το τρίτο τρίμηνο, μια καθαρή βελτίωση μετά τις απώλειες κατά 88,6% του δεύτερου τριμήνου. Αυτή η απόδοση ήταν το αποτέλεσμα της ανάκαμψης στους leisure πελάτες στην περιφέρεια την καλοκαιρινή σεζόν (RevPAR μειωμένο κατά 27,6%), ενώ η ευρύτερη περιοχή του Παρισιού (RevPAR μειωμένο κατά 72,2%) επηρεάστηκε από την απουσία διεθνών πελατών.
  • Στο Ηνωμένο Βασίλειο το RevPAR μειώθηκε κατά 79,8%. Αν και λιγότερο επηρεασμένες, οι τάσεις μεταξύ Λονδίνου (-91,8%) και περιφέρειας (-67,2%) ήταν συγκρίσιμες με τις γαλλικές τιμές. Αυτό αντανακλά τις ροές των εθνικών τουριστών σε μια χώρα όπου η διέλευση των συνόρων υπόκειται ακόμη σε αυστηρούς περιορισμούς.
  • Στη Γερμανία το RevPAR μειώθηκε κατά 60,9%. Παρά το τέλος των μέτρων lockdown τα οποία είχαν ληφθεί νωρίτερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το RevPAR εξακολουθεί να επηρεάζεται από την τεράστια μείωση των business πελατών, ειδικά από το εξωτερικό.
  • Στην Ισπανία το RevPAR μειώθηκε κατά 77,2% το τρίτο τρίμηνο.

Τα έσοδα Management & Franchise στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού μειώθηκαν κατά 70,8% σε like-for-like επίπεδο, επηρεασμένα από τη μείωση του RevPAR κατά 58,8%.

  • Στην Κίνα, το τρίτο τρίμηνο (RevPAR μειωμένο κατά 29,4%) επιβεβαιώνει την ανάκαμψη της λειτουργικής δραστηριότητας που παρατηρήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Αυτή η βελτίωση συνεχίζεται κάθε μήνα (το RevPAR του Σεπτεμβρίου μειώθηκε κατά 16,8%), και οι διακοπές της “χρυσής εβδομάδας” μετά την εθνική εορταστική περίοδο (την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου) επιβεβαιώνουν τις δυνατότητες του εσωτερικού τουρισμού.
  • Στην Αυστραλία το RevPAR μειώθηκε κατά 62,7% το τρίτο τρίμηνο. Η λειτουργική δραστηριότητα περιορίζεται σε εγχώριους πελάτες και καραντίνες ξενοδοχείων που επιβάλει η κυβέρνηση καθώς τα σύνορα της χώρας παραμένουν κλειστά.

Στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή τα έσοδα Management & Franchise μειώθηκαν κατά 73,9% με βάση τη μείωση κατά 69,9% στο RevPAR εξαιτίας του κλεισίματος των συνόρων.

Στη Βόρεια Αμερική, την Κεντρική Αμερική και την Καραϊβική τα έσοδα Management & Franchise μειώθηκαν 80,0%, αντίστοιχα με μια μείωση κατά 83,4% στο RevPAR κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Η κατάρρευση των εσόδων από τα fees που βασίζονται στο λειτουργικό περιθώριο του ξενοδοχείου (“incentive fees”) αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη σχετική ανθεκτικότητα άλλων εσόδων που δημιουργήθηκαν από Management & Franchise συμβόλαια.

Τέλος, στη Νότια Αμερική, τα έσοδα Management & Franchise μειώθηκαν κατά 87,2% με βάση τη μείωση κατά 80,6% στο RevPAR, αν και αυτό βελτιώνεται σταδιακά.

Τα έσοδα του segment Services to Owners, το οποίο περιλαμβάνει τον κλάδο Sales, Marketing, Distribution & Loyalty, καθώς και κοινές υπηρεσίες και την απόδοση του κόστους προσωπικού, ανήλθαν στα €153 εκατ. έναντι €488 εκατ. στα τέλη Σεπτεμβρίου 2019.

Έσοδα Hotel Assets & Other

Τα έσοδα Hotel Assets & Other ανήλθαν σε €76 εκατ. με μια μείωση 57,1% σε like-for-like επίπεδο, και επηρεάστηκαν από τη μείωση του RevPAR σε Αυστραλία και Βραζιλία.

To project “Strata” στην Αυστραλία επωφελήθηκε από τον εγχώριο leisure τουρισμό στη χώρα. Όσον αφορά στα δημοσιεύμενα στοιχεία η πτώση του 72,3% αυξήθηκε με τη διάθεση του χαρτοφυλακίου των μισθωμένων ξενοδοχείων Mövenpick στις αρχές Μαρτίου 2020.

Από τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, το Hotel Assets αντιπροσώπευε 163 ξενοδοχεία και 29.441 δωμάτια. 

Έσοδα New Businesses 

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2020 ο κλάδος New Businesses (υπηρεσίες concierge, ενοικιάσεις πολυτελών σπιτιών, ιδιωτικές πωλήσεις πολυτελών διαμονών σε ξενοδοχεία και ψηφιακές υπηρεσίες προς ξενοδοχεία) είχαν έσοδα που μειώθηκαν στα €23 εκατ. ή μειωμένα κατά 43,6% σε like-for-like επίπεδο.

Εκτίμηση ΕBITDA Οικονομικού έτους 2020

Η Αccor συνήθως ανακοινώνει την ετήσια εκτίμηση EBITDA κατά τη δημοσίευση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων και των εσόδων του τρίτου τριμήνου. Το υφιστάμενο, διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον και οι εξελίξεις στην κρίση του Covid-19 δεν παρέχουν επαρκή “ορατότητα” ώστε να παρουσιαστεί ένα επαρκές εύρος στόχων.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Όμιλος επωφελείται από τη σταθερή θέση ρευστότητας, η οποία ανέρχεται σε πάνω από €4 δις. στο τέλος Σεπτεμβρίου και παρά την περιορισμένη “ορατότητα” επιβεβαιώνει τους δείκτες λειτουργικής ευαισθησίας για το 2020 ως ακολούθως:

  • Ευαισθησία EBITDA per point of RevPAR κάτω από €20 εκατ.,
  • Μηνιαίο cash burn κάτω από €80 εκατ. 

RevPAR excluding tax by segment – Q3 2020 

 

Q3 2020     Occupancy rate Average
room rate
          RevPAR
       %    chg pts LFL       €   chg % LFL        €   chg % LFL
Luxury & Premium 30.6 -49.1 177 +8.3 54 -59.5
Midscale 34.3 -43.2 86 -10.5 29 -60.4
Economy 40.6 -37.2 60 -9.6 24 -52.9
Europe 37.2 -40.4 79 -9.9 29 -56.7
Luxury & Premium 38.5 -27.2 78 -24.7 30 -55.7
Midscale 41.1 -35.0 55 -23.7 23 -61.0
Economy 48.3 -29.3 29 -29.7 14 -58.1
Asia-Pacific 41.8 -31.0 54 -26.0 23 -58.8
Luxury & Premium 21.5 -42.0 111 -16.6 24 -72.3
Midscale 35.9 -30.6 50 -11.5 18 -51.0
Economy 22.4 -40.5 35 -13.9 8 -67.2
Middle East & Africa 24.5 -39.2 81 -20.3 20 -69.9
Luxury & Premium 18.4 -59.7 163 -27.9 30 -82.1
Midscale 15.3 -66.9 81 -37.7 12 -94.6
Economy 21.5 -39.8 27 -20.6 6 -72.0
North America, Central America & the Caribbean 18.3 -58.7 141 -29.8 26 -83.4
Luxury & Premium 11.2 -43.8 40 -39.5 4 -89.2
Midscale 15.3 -47.8 33 -17.6 5 -81.3
Economy 15.5 -43.5 24 -11.7 4 -76.3
South America 15.0 -44.6 28 -20.9 4 -80.6
Luxury & Premium 29.5 -40.0 111 -23.6 33 -67.6
Midscale 35.2 -40.6 70 -16.1 25 -62.1
Economy 38.0 -36.5 49 -12.6 19 -56.1
Total 34.8 -38.7 70 -20.1 24 -62.8

Hotel Base – September 2020

September 2020 Hotel assets    Managed   Franchised   Total
Hotels Rooms Hotels Rooms Hotels Rooms Hotels Rooms
Luxury & Premium 5 2,060 133 25,485 67 12,021 205 39,566
Midscale 29 3,616 349 58,395 599 64,703 977 126,714
Economy 21 3,267 594 77,617 1,264 100,270 1,879 181,154
Europe 55 8,943 1,076 161,497 1,930 176,994 3,061 347,434
Luxury & Premium 12 2,566 271 65,932 67 12,105 350 80,603
Midscale 26 4,278 265 60,832 163 26,892 454 92,002
Economy 1 186 192 35,837 255 29,597 448 65,620
Asia-Pacific 39 7,030 728 162,601 485 68,594 1,252 238,225
Luxury & Premium 2 525 159 38,662 6 956 167 40,143
Midscale 2 235 54 10,740 12 2,566 68 13,541
Economy 5 826 46 8,747 10 1,727 61 11,300
Middle East & Africa 9 1,586 259 58,149 28 5,249 296 64,984
Luxury & Premium 1 53 74 28,058 10 3,112 85 31,223
Midscale 0 0 7 2,711 7 1,400 14 4,111
Economy 0 0 20 2,649 4 503 24 3,152
North America, Central America & the Caribbean 1 53 101 33,418 21 5,015 123 38,486
Luxury & Premium 0 0 25 5,417 5 1,094 30 6,511
Midscale 14 2,469 69 10,215 19 2,557 102 15,241
Economy 45 9,360 70 11,636 142 18,258 257 39,254
South America 59 11,829 164 27,268 166 21,909 389 61,006
Luxury & Premium 20 5,204 662 163,554 155 29,288 837 198,046
Midscale 71 10,598 744 142,893 800 98,118 1,615 251,609
Economy 72 13,639 922 136,486 1,675 150,355 2,669 300,480
Total 163 29,441 2,328 442,933 2,630 277,761 5,121 750,135