της Ξανθής Γούναρη, documentonews.gr*

Πόλος έλξης μεγάλων διεθνών και εγχώριων αλυσίδων έχει γίνει η ελληνική αγορά 

Οι εξαιρετικά αισιόδοξες προοπτικές στον τομέα της φιλοξενίας στην Ελλάδα σε συνδυασμό με την ανάγκη των τραπεζών να πετύχουν τους ιδιαίτερα υψηλούς στόχους στην απομείωση των «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων φαίνεται ότι ευνοούν τη μεγέθυνση των επώνυμων ξενοδοχειακών αλυσίδων (branded hotels), ξένων και εγχώριων, περιορίζοντας τους μεμονωμένους επιχειρηματίες.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Pepper Group, πολυεθνικού ομίλου διαχείρισης χαρτοφυλακίου δανείων και περιουσίας, μόλις ένα στα πέντε πεντάστερα και τετράστερα ξενοδοχεία (ποσοστό 20,5%) ανήκουν στην κατηγορία των branded hotels, καθώς μεγάλα διεθνή εμπορικά σήματα εγκατέλειψαν τη χώρα στα χρόνια της κρίσης, ενώ ένας αριθμός των εθνικών σημάτων που δεν έχουν πρόσβαση στην τραπεζική αγορά ή ήταν υπερδανεισμένα, αναγκάστηκαν να κλείσουν. Οπως αναφέρεται στη μελέτη της Pepper για την ελληνική αγορά φιλοξενίας, η συνολική αξία των δανείων που έχουν χορηγηθεί σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ανέρχεται σήμερα στα επίπεδα των 7,6 δισ. ευρώ. Από αυτά το 43% ή τα 3,3 δισ. ευρώ κατηγοριοποιείται στα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Σήμερα υπάρχουν 407 «επώνυμα» ξενοδοχεία με χωρητικότητα 72.126 δωματίων, αριθμός που όπως φαίνεται θα αυξηθεί στο άμεσο μέλλον, αφού το επενδυτικό ενδιαφέρον κινείται ανοδικά και ιδιαίτερα από τους ξένους παίκτες.

Το top 5 των ξένων

Τα περισσότερα branded ξενοδοχεία στην Ελλάδα στην κατηγορία των πεντάστερων και τετράστερων μονάδων ανήκουν στον μεγάλο τουριστικό οργανισμό TUI, που δίνει το παρών με πέντε από τις μάρκες του (TUI Family Life, TUI Magic Life, Robinson, TUI Sensimar και SuneoClub) αντιπροσωπεύοντας, σύμφωνα με την Pepper Group, 41 ξενοδοχειακές μονάδες (ιδιόκτητες και συνεργαζόμενες) ή το 4% του συνολικού αριθμού των δωματίων στις υψηλές κατηγορίες (4* και 5*).

Ο όμιλος με 7.342 δωμάτια στη χώρα μας, διαβλέποντας υψηλές προοπτικές στον ελληνικό τουρισμό, έχει προγραμματίσει την ενίσχυση της παρουσίας του με ένα νέο Robinson Club στην Ιεράπετρα στην Κρήτη, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει και στο άνοιγμα του πρώτου ξενοδοχείου υπό το brand της TUI Blue.

Συνολικά ο γερμανικός όμιλος, ο οποίος μετρά 40 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, μελετά την κατασκευή δέκα νέων ξενοδοχείων.

Στις διεθνείς αλυσίδες, ο σημαντικός tour operator Thomas Cook κατέχει τη δεύτερη θέση όσον αφορά τον αριθμό των δωματίων για το 2017 με 4.839 δωμάτια σε 36 ξενοδοχεία μοιρασμένα στα έξι από τα εμπορικά σήματά του.

Φέτος το καλοκαίρι έγιναν τα εγκαίνια του πρώτου ξενοδοχείου Cooks Club στη Χερσόνησο, ενώ άνοιξε και το νέο ξενοδοχείο Sunprime Pearl Beach στο Μαρμάρι της Κω και είναι το τρίτο κατά σειρά sunprime στην Ελλάδα μετά την Κρήτη και τη Ρόδο. Ο tour operator έχει επίσης ανοίξει δύο Casa Cook σε Ρόδο και Κω και προγραμματίζει ακόμα ένα στα Χανιά.

Ακολουθεί η Starwood (σήματα The Luxury Collection, Westin, Sheraton, Design Ηotels) με 20 ξενοδοχεία και 2.349 δωμάτια, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Luis Hotels (7 ξενοδοχεία, 1.704 δωμάτια). Το top 5 των ξένων αλυσίδων ολοκληρώνεται με τη Labranda Hotels, που διαθέτει 1.479 δωμάτια.

Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: documentonews.gr