untitled-1

Στο παραπάνω γράφημα αποτυπώνεται η διαχρονική εξέλιξη (μετά τον Ιανουάριο 2014) του Δείκτη GRI στην Ελλάδα και στους ανταγωνιστικούς προορισμούς από την οποία παρατηρούμε μια σταθερή διαφορά υπέρ των ξενοδοχείων της Ελλάδας, με τάσεις διεύρυνσής της τους τελευταίους μήνες. Επίσης, παρατηρείται μια ελαφρά ανοδική τάση τόσο στην Ελλάδα, όσο και στους ανταγωνιστικούς προορισμούς καθώς και μια κυκλική πτώση των δεικτών τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής. Τον Οκτώβριο του 2016 ο δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα βρίσκεται στο 85,1%, σημαντικά υψηλότερος από τον δείκτη των ανταγωνιστών (81,7%). Επίσης, είναι σημαντικό ότι και οι επιμέρους δείκτες, όπως η σχέση ποιότητας τιμής, εξυπηρέτηση, δωμάτιο, φαγητό ποτό και καθαριότητα, τους τελευταίους μήνες κινούνται σε υψηλότερα ποσοστά στην Ελλάδα σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

  • Τα ξενοδοχεία 5* έχουν την υψηλότερη βαθμολογία. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία 3* τις περισσότερες περιόδους παρουσιάζουν υψηλότερη βαθμολογία από αυτά των 4*, τα οποία – κατά περιόδους – έχουν την ίδια αξιολόγηση με τα ξενοδοχεία 1*-2*. Για τον Οκτώβριο του 2016 ο δείκτης GRI ήταν 88,9% για τα ξενοδοχεία 5*, 85,2% για τα ξενοδοχεία 3*, 83,9% για τα 4*, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 1*-2* με 83,8%.
  • Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα βρίσκονται οι Κυκλάδες (με GRI 89,6%) και ακολουθούν το Β. Αιγαίο (85,2%) τα Δωδεκάνησα (84,5%), η Κρήτη (83,4%), το Ιόνιο (82,7%). Επίσης, σε όλους τους προορισμούς παρατηρείται έντονο το φαινόμενο της εποχικότητας με επιδείνωση των δεικτών τους καλοκαιρινούς μήνες – εξαίρεση αποτελεί το Β. Αιγαίο προφανώς λόγω της πολύ μειωμένης κίνησης.
  • Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος με το εντυπωσιακό ποσοστό 90,7% και ακολουθούν η Θεσσαλία με ποσοστό 86,4% και η Στερεά με 84,7%. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Αττική με 83,1%.
  • Η Αθήνα, τον τελευταίο χρόνο, υστερεί μόνο έναντι της Κωνσταντινούπολης, ενώ υπερτερεί της Ρώμης και – τους περισσότερους μήνες – και της Βαρκελώνης. Τον Οκτώβριο του 2016 η Αθήνα με ποσοστό 82,5% υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης (84,5%) ενώ υπερτερεί της Ρώμης (80,5%) και της Βαρκελώνης (79,3%)
  • Η Θεσσαλονίκη, τον τελευταίο χρόνο, συνήθως υπερτερεί έναντι της Μασσαλίας και υστερεί έναντι της Μπολόνια, ενώ άλλοτε υπερτερεί και άλλοτε υστερεί έναντι της Σμύρνης. Τον Οκτώβριο του 2016 η Θεσσαλονίκη με ποσοστό 81,2% υπερτερεί έναντι της Σμύρνης (81,1%), της Μπολόνια (79,9%) και της Μασσαλίας (77,3%).
  • Όλοι οι ελληνικοί παραθεριστικοί προορισμοί υπερτερούν σταθερά έναντι των ανταγωνιστικών τους προορισμών, με τις Κυκλάδες να συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία, με διαφορά. Επίσης, η Κύπρος υπερτερεί συστηματικά έναντι όλων των ανταγωνιστικών προορισμών εκτός Ελλάδος. Όλοι οι προορισμοί δείχνουν σημαντική κάμψη τους καλοκαιρινούς μήνες προφανώς λόγω αυξημένης κίνησης.
  • Η Σαντορίνη (89,2%) και Μύκονος (89,3% τον Οκτώβριο του 2016) υπερτερούν έναντι των ανταγωνιστικών προορισμών υψηλής δαπάνης. Ο δείκτης ικανοποίησης για το Σαίντ Τροπέ είναι 84,3%, για τη Σαρδηνία 83,5% και για την Ίμπιζα 82,3%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πολύ μικρότερη εποχικότητα του δείκτη GRI® στην Σαντορίνη και στην Σαρδηνία σε αντίθεση με τη Μύκονο και την Ίμπιζα και σε μικρότερο βαθμό στο Σαιντ Τροπέ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφορετική πορεία των δεικτών GRI για την Σαντορίνη και την Μύκονο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η Σαντορίνη υπήρξε ο μόνος προορισμός που βελτίωσε τον δείκτη του τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ η Μύκονος μετά από μια σημαντική πτώση τους μήνες αιχμής – παραμένοντας όμως σε πολύ υψηλά επίπεδα – ανέκαμψε εντυπωσιακά τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.

(*) Ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI®) πελατών ξενοδοχείων υπολογίζεται από την ReviewPro®, εταιρεία που ειδικεύεται στην μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων. Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται, για κάθε ξενοδοχείο, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Επίσης, λαμβάνει υπόψιν όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές. Δείκτες άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία. Για τον υπολογισμό έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της χώρας, και 2.504 ξενοδοχείων, επίσης διαφόρων κατηγοριών, από 16 ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία την Κύπρο και την Τουρκία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι τα στοιχεία που παρουσιάζονται για το 2015 βασίζονται σε αξιολογήσεις από 280.291 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 1.094.807 πελάτες ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς, ενώ τον Οκτώβριο του 2016 έγιναν αξιολογήσεις από 35.281 και 116.164 πελάτες αντίστοιχα. Συνεπώς, ο δείκτης GRI® αποτυπώνει το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών όπως το αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες των διαφόρων περιοχών. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει η υψηλή βαθμολόγηση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος τόσο αυτοτελώς, όσο και σε σύγκριση με ανταγωνιστικούς προορισμούς.


Διαβάστε το Μηνιαίο Στατιστικό Δελτίο Νοεμβρίου 2016 του SETE Intelligence για τον Ελληνικό Τουρισμό