Απόσπασμα της συνέντευξης της Αντιπροέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Προέδρου του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά, κ. Χριστίνας Τετράδη, στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής (17-02-2019).
Η κα Τετράδη αναφέρεται στις αγκυλώσεις, που προκύπτουν από την υψηλή φορολόγηση των ξενοδοχείων, καθώς και στο επενδυτικό κύμα στο ξενοδοχειακό κλάδο της χώρας.

Οι Ελληνες ξενοδόχοι, αλλά και όλοι οι επιχειρηµατίες του τουρισµού, βάλαµε πλάτη στην προσπάθεια για την ανασύνταξη της χώρας και είµαστε περήφανοι γι’ αυτό. Αλλά ταυτόχρονα γίναµε και «εύκολος στόχος» µε επιβαρύνσεις δυσανάλογες των πραγµατικών αποτελεσµάτων στα ταµεία των επιχειρήσεών µας, καθώς από πολλές πλευρές καλλιεργήθηκε συστηµατικά η εντύπωση πως οι ξενοδόχοι τα έχουν όλα λυµένα. Η στοχοποίηση του ελληνικού ξενοδοχείου από αυτόν τον ταξικό λαϊκισµό είναι παραπλανητική, ως προς τα πραγµατικά αποτελέσµατα, και άδικη, ως προς τη µεγάλη προσφορά µας στην οικονοµία και στην κοινωνία.

Υπενθυµίζω ότι το κάθε ευρώ που προέρχεται από τον τουρισµό γίνεται από 3 έως 5 ευρώ µε τη µόχλευση, εφόσον δεκάδες επαγγέλµατα συνδέονται µαζί του (οικοδοµικά, τροφοδοσίες, µισθώσεις αυτοκινήτων και σκαφών, µπαρ, εστιατόρια, καφέ κ.λπ.). Κάθε ευρώ φόρου είναι πλήγµα στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού ξενοδοχείου. Με φορολογικούς συντελεστές «στο κόκκινο», µε διατήρηση του υψηλού ΦΠΑ και συνέχιση του
φόρου διαµονής, το ξενοδοχείο δεν έχει την τιµολογιακή ευελιξία που απαιτεί ο διεθνής ανταγωνισµός. Επιπλέον, όταν οι µισές και πλέον εισπράξεις µας πάνε στους φόρους, στα χαράτσια και στις εισφορές, όταν στα ταµεία µας δεν αποτυπώνονται τα ρεκόρ των αφίξεων, όταν η στρόφιγγα της χρηµατοδότησης παραµένει κλειστή, τότε πώς θα επενδύσει ο κάθε ξενοδόχος και επιχειρηµατίας του τουρισµού στην αναβάθµιση του προϊόντος του;

Η χώρα έχει τουριστική δυναµική. Αυτό είναι δεδοµένο. Κατά συνέπεια, είναι εύλογο να υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον. Ωστόσο, όπως έχει συµβεί και σε άλλους τοµείς και κλάδους της οικονοµίας, κατά περιόδους εκδηλώνεται ένα είδος «επενδυτικής µόδας» στη βάση «το έκανε ο διπλανός κι έπιασε, θα το κάνω κιεγώ». Θυµάστε κάποτε άνοιγαν βίντεο κλαµπ το ένα δίπλα στο άλλο. Πιο πρόσφατα, άνοιγαν παγωτατζίδικα µε τους ίδιους ρυθµούς. Οµως, ο τουρισµός δεν προσφέρεται για επενδυτικές λογικές του τύπου «είδα φως και µπήκα».