Εισαγωγική ομιλία του κ. Γεώργιου Τσακίρη, Προέδρου Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην Παρουσίαση του «Συστήματος Πιστοποίησης των Boutique Hotels της Ελλάδος»

“Αναμφίβολα, η Ελλάδα μας τα τελευταία χρόνια βιώνει μια τουριστική άνοιξη που φέρνει η υψηλή ζήτηση. Το αισιόδοξο αυτό συμπέρασμα επαληθεύεται και φέτος με τα ανοδικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, να προκαλούν ευαρέσκεια τόσο στον κλάδο, όσο και σε όλη την κοινωνία, που μέσα από τον τουρισμό ξαναβλέπει ελπίδα και προοπτική.

Την ίδια στιγμή όμως, ο παγκόσμιος τουρισμός και οι τάσεις του μεταβάλλονται, ενώ και το μοντέλο λειτουργίας και διάθεσης του τουριστικού προϊόντος, αλλάζει ραγδαία.

Εδραία πεποίθησή μας στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος είναι ότι η βασική γραμμή άμυνάς μας, το ανάχωμα, του αδειοδοτημένου τομέα απέναντι στις καταλυτικές αυτές εξελίξεις αλλά και στο διεθνή και στον αθέμιτο εγχώριο ανταγωνισμό είναι η αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος με έμφαση στην ποιότητα.

Στο πλαίσιο αυτό και τιμώντας την ιδιότητα του Ξ.Ε.Ε. ως του θεσμικού συμβούλου της Πολιτείας, ήδη από την 1η Ιουλίου του 2015, στην ίδια αυτή αίθουσα παρουσιάσαμε και έκτοτε εφαρμόζουμε με απόλυτη συνέπεια και ευθύνη το νέο σύστημα κατάταξης των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά. Ένα σύστημα του οποίου το 100% των διαδικασιών και το 85% των κριτηρίων του, προσομοιάζουν στο hotel stars union, το διεθνές σύστημα πιστοποίησης και κατάταξης των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων που εφαρμόζεται σε 15 χώρες.

Αναπτύσσουμε και υποστηρίζουμε νέα καινοτόμα προϊόντα, όπως το Ελληνικό Πρωινό, την μακροβιότερη και συνεπέστερη πρωτοβουλία στον τομέα της γαστρονομίας, για την διασύνδεση του πρωτογενούς με τον τριτογενή τομέα, έχοντας ήδη φθάσει τα  40 τοπικά πρότυπα Ελληνικού Πρωινού και έχοντας ενταγμένα στο πρόγραμμα περί τα 900 ξενοδοχεία.

Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για την μελέτη και θεσμοθέτηση νέων μορφών τουρισμού, που μπορούν να αποτελέσουν το αντίδοτο στην υψηλή εποχικότητα της ζήτησης που διαχρονικά καταγράφεται, για το τουριστικό προϊόν μας. Στηρίζουμε έτσι έμπρακτα τη μεγάλη προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού και προσωπικά της Κας Κουντουρά για τον «Τουρισμό 365» καθόσον είναι κοινή διαπίστωση, ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του Ελληνικού Τουρισμού προϋποθέτει απαραιτήτως την αντιμετώπιση της εποχικότητας.

Παράλληλα, μπολιάζουμε με εξειδικευμένη τεχνογνωσία την προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού για την «οριοθέτηση» τουριστικών  προϊόντων που στηρίζουν τόσο τη διεποχικότητα της ζήτησης όσο και την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών.

Ένα τέτοιο προϊόν είναι και τα boutique hotels, που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα, ένα σήμα ποιότητας αλλά και προσδιορισμού των υπηρεσιών ξενοδοχειακών καταλυμάτων, το οποίο με την προτροπή και την στήριξη του Υπουργείου Τουρισμού, περιγράψαμε και οριοθετήσαμε. Θεωρούμε ότι για την Ελλάδα η στάση  του αυτοπροσδιορισμού και του «ότι δηλώσεις είσαι» κάνει πλέον μόνο κακό στην εικόνα του ελληνικού τουρισμού. Ο τουρισμός έχει ανάγκη οριοθέτησης των προϊόντων και των προδιαγραφών, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στον ιδιαίτερα απαιτητικό διεθνή ανταγωνισμό. Οι διαδικασίες, πιστοποίησης της κατάταξης, της ένταξης στο Ελληνικό πρωινό και τώρα των boutique hotels, έρχονται να καλύψουν αυτή την ανάγκη για ποιότητα του Ελληνικού τουρισμού.

Συγχρόνως καταφέραμε να κατοχυρώσουμε το σήμα boutique hotels ως συλλογικό σήμα και  δημιουργήσαμε μια σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα για την διεκπεραίωση των διαδικασιών πιστοποίησης των καταλυμάτων ως boutique hotels, πιστοί στη στρατηγική επιλογή μας για πάταξη της γραφειοκρατίας και παροχή άμεσων και υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσιών στα μέλη μας.

Η σημερινή παρουσίαση των boutique hotels είναι μια τρανή απόδειξη ότι ενώνοντας όλοι τις δυνάμεις μας, πολιτεία, φορείς και βιομηχανία, σε αυτή την κομβική στιγμή για την πατρίδα μας, στηρίζοντας σήμερα την υγιή επιχειρηματικότητα, τα ελληνικά ξενοδοχεία και τον τουρισμό μας, μπορούμε να πετύχουμε και να δώσουμε στην χώρα, μια σημαντική αναπτυξιακή διέξοδο.”