Βασικά σημεία ομιλίας Προέδρου Ξ.Ε.Ε., Γιώργου Α. Τσακίρη, στην εκδήλωση για την παρουσίαση της διαδικασίας ένταξης στο «Ελληνικό Πρωινό»

1.  Η απάντηση- ασπίδα στη διολίσθηση της ανταγωνιστικότητας από την υπερφορολόγηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος  -εν μέσω μάλιστα έντονου  παγκόσμιου ανταγωνισμού προορισμών και συγχρόνως ενός  αθέμιτου ανταγωνισμού αδήλωτων και μη αδειοδοτημένων καταλυμάτων  – είναι η ποιότητα !!!

Η ποιότητα από μόνη της  βέβαια  δεν  σημαίνει ότι λύνεται άμεσα το πρόβλημα ή ότι το κράτος δεν θα  πρέπει να επανεκτιμήσει και να   αναθεωρήσει, άμεσα,  τη υπερβολική  φορολόγηση του τουριστικού προϊόντος. Ήδη τα πρώτα φετινά αποτελέσματα, σημαντική αύξηση αφίξεων που όμως συνοδεύεται από  μείωση των εσόδων, καταδεικνύουν την ανάγκη βελτίωσης της φορολογικής «συνταγής»   που ακολουθείται από  την πολιτεία.

Παρόλα αυτά όμως, εμείς οι ξενοδόχοι,  έχουμε μάθει να δίνουμε μάχες, έστω και μόνοι.

Με τις εκπτώσεις και προσφορές , πετύχαμε να συγκρατήσουμε τις αφίξεις στην αρχή της κρίσης και να αναθερμάνουμε την δυναμική της ζήτησης.

Και είμαστε εδώ και πάλι για να  δώσουμε τη μάχη για να κρατήσουμε ψηλά τον τουρισμό.  Γιατί για μάς ο τουρισμός  είναι μια απασχόληση ζωής. Και προσπαθούμε όχι μόνο τις επιχειρήσεις μας, αλλά για όλη την  κοινωνία και οικονομία .

2. Αυτή  είναι άλλωστε και  η ιδεολογία  του  Ελληνικού Πρωινού.
Εμπλουτίζουμε το τουριστικό προϊόν.

Δημιουργούμε την μοναδική συντεταγμένη πρωτοβουλία στον τομέα της γαστρονομίας. Όλοι οι ανταγωνιστές μας προβάλλουν ως συστατικό στοιχείο της «εμπειρίας»,  την γαστρονομίας τους.  Εμείς ως τουριστικός προορισμός   προσφέρουμε ως μοναδική οργανωμένη πρωτοβουλία μας στην γαστρονομία, το «Ελληνικό πρωινό».

Είμαστε αναμφισβήτητα υπερήφανοι για τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας,  αλλά  συγχρόνως αναγνωρίζουμε ότι υστερούμε στην προϊοντική τυποποίηση του και   στην προώθηση του με σύγχρονους όρους και στρατηγική marketing.

Παράλληλα, το Ελληνικό Πρωινό, αποτελεί  μια πετυχημένη καλή πρακτική σύνδεσης του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό αλλά και της γαστρονομίας με τον τουρισμό. Πρακτική που πλέον ξεκίνησε να  βρίσκει ολοένα και πιο πολλούς μιμητές στον κλάδο μας.

Και βέβαια αυτό δεν  μας ενοχλεί . Αντίθετα μας δικαιώνει και μας ευχαριστεί. Και είμαστε ανοικτοί σε συνεργασίες προς οφέλους του ελληνικού τουρισμού.
Το ΞΕΕ, μεθοδικά, από το 2010  μελέτησε και να υλοποιεί την ανάπτυξη του.

Στην αρχή ήταν η Α φάση :

Αφορούσε  την  μελέτη του προϊόντος, την κατοχύρωση του ονόματος και του σήματος, την επαφή με τους παραγωγούς  και γενικά όλους τους «παίκτες» της γαστρονομίας σε κάθε περιοχή ξεχωριστά. Δεν θέλαμε ένα οριζόντιο προϊόν.       Γι’ αυτό δημιουργήσαμε  35 τοπικά πρότυπα Ελληνικού πρωινού,  ενώ  παράλληλα προχωρούσε   η ένταξη ξενοδοχείων και η δημιουργία κρίσιμης μάζας συμμετεχόντων .

Τα  αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. 800 και πλέον ξενοδοχεία έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα.

Στην προσπάθεια αυτή, όλα αυτά τα χρόνια, το Ξ.Ε.Ε. εκτός από τις προσπάθειες  των μελών του ΔΣ,  επένδυσε σοβαρούς οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους, ώστε να φθάσουμε στα σημερινά θετικά αποτελέσματα.

Η επόμενη προσπάθεια μας επικεντρώνεται  στην επέκταση και διείσδυση του Ελληνικού πρωινού  σε όλα τα αδειοδοτημένα καταλύματα  και μελλοντικά ακόμα και σε επιχειρήσεις   εστίασης.  Η αύξηση της κρουαζιέρας στην χώρα μας , μας ενθαρρύνει για  ανοίγματα και πέρα  και από τον καταλυματικό τομέα.

Πλέον μπαίνουμε στη Β Φάση :

Θωράκιση  του προϊόντος.

Αναπτύχθηκε, μπήκε σε 800 ξενοδοχεία.
Καταξιώθηκε με τον να συμπεριληφθεί στα μόρια της αστεροποίησης.
Τώρα είναι η ώρα να προστατευθεί.

α. Διαδικασία ένταξης στο «ελληνικό πρωινό».

Απλή- Διαφανή- ηλεκτρονική. Ας μη ξεχνάμε εδώ ότι το ΞΕΕ επένδυσε και επενδύει στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση με   την δημιουργία υποδομής και λογισμικών ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο οποιαδήποτε ανθρώπινη παρεμβολή . Διαδικασία με προσιτό κόστος και  με την δέσμευση  ότι όσοι   πόροι εξοικονομηθούν θα διατεθούν για την  εξωστρέφεια και προβολή του προϊόντος.

β. Σημασία στην εκπαίδευση. Ελεγκτών και ξενοδόχων

Πρωινό = εμπειρία

Εμπειρία = κλειδί για φήμη της χώρας και για επαναλαμβανόμενους πελάτες.
Θέλουμε αυτή η νοητή, γευστική κάρτα ποστάλ που παίρνουν μαζί τους όσοι απολαμβάνουν το «Ελληνικό Πρωινό» να είναι αξέχαστη αλλά και αντιπροσωπευτική της χώρας μας.

και βεβαίως ακολουθεί η Φάση 3.

Αφού δημιουργήσαμε προϊόν και το θωρακίζουμε, οφείλουμε στην συνέχεια  να το προβάλλουμε .
Είναι πλέον  η ώρα να το κάνουμε γνωστό στο εξωτερικό, στις αγορές που μας τροφοδοτούν με επισκέπτες.                 Να δώσουμε προστιθέμενη αξία στις επιχειρήσεις που συμμετέχουν ( ξενοδοχεία, επαύλεις , ενοικιαζόμενα) που τελικά σημαίνει , προστιθέμενη αξία στον τουριστικό μας προϊόν.

Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα πρώτο πλάνο προβολής:

Επενδύουμε πόρους στην εξωστρέφεια του ελληνικού πρωινού.

  1. Προσχωρούμε άμεσα στην ριζική αναβάθμιση του Site, με στόχο να γίνει πιο ελκυστικό. Η ανακατασκευή αυτή αναμένεται να έχει υλοποιηθεί μέσα στην άνοιξη του 2017.
  2. Στην συνέχεια καμπάνιες στα Social Media σε συνεργασία με τη Marketing Greece
  3. Και τέλος με την υλοποίηση εκδηλώσεων παρουσίασης του «Ελληνικού Πρωινού» στους εμπορικούς μας συνεργάτες (Τ.Ο. και πράκτορες) και σε ξένους δημοσιογράφους.
  1. Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για την μέχρι σήμερα υποστήριξη στην προσπάθεια μας καθιέρωσης του «Ελληνικού πρωινού» ως σημαντικού τουριστικού και κοινωνικού εργαλείου. Το μέλλον στον τουρισμό προϋποθέτει  τυποποιημένες και πιστοποιημένες υπηρεσίες , μέσω των οποίων θα γίνονται διακριτές οι υπηρεσίες και η ασφάλεια του αδειοδοτημένου τομέα από τους  παρόχους «ελεύθερων υπηρεσιών». Το Ξενοδοχειακό επιμελητήριο της Ελλάδος πιστεύει   στην οριοθέτηση και πιστοποίηση των υπηρεσιών και τουριστικών προϊόντων και παράλληλα με την κατάταξη και το «ελληνικό πρωινό»  ετοιμάζεται σύντομα να παρουσιάσει ένα  νέο πρότυπο για τα Boutique hotels.