Φανταστείτε να σχεδιάζετε φαγητό για τη νύχτα με τους καλύτερους φίλους σας. Είστε ενθουσιασμένοι επειδή περιμένατε να δοκιμάσετε αυτό το νέο καφέ. Οι προσδοκίες σας είναι υψηλές και περιμένετε να εκπληρωθούν. Αλλά όταν πηγαίνετε στην πραγματικότητα, και ως επί το πλείστον, η εσωτερική διακόσμηση του καφέ είναι μέτρια στην καλύτερη περίπτωση. Η παρέα σας οδηγείται σε ένα τραπέζι όπου τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άβολα. Σας χαλάει το κέφι, αλλά είστε αποφασισμένοι να περάσετε καλά. Στη συνέχεια, η μουσική είναι αδιάφορη, το μενού φαίνεται ερασιτεχνικό και το κρεμαστό φως πάνω από το τραπέζι σας προκαλεί πονοκέφαλο. Έτσι, ακόμη και αν το φαγητό είναι καλό, δεν θέλετε σε καμία περίπτωση να επιστρέψετε σε αυτό το καφέ.

Αυτές τις μέρες, οι άνθρωποι δεν βγαίνουν μόνο για φαγητό ή για καφέ. Βγαίνουν για να ζήσουν μια πλήρη εμπειρία. Ο καθένας μπορεί να μαγειρέψει ένα καλό φαγητό στις κουζίνες του σπιτιού του, γι’ αυτό η βιομηχανία καφέ και εστιατορίων προχωράει στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό όμορφων και ελκυστικών εσωτερικών χώρων για να κρατήσει τους επισκέπτες και να τους κάνει να έρχονται ξανά και ξανά. Ένας καλός εσωτερικός σχεδιασμός καφέ μπορεί να είναι η ειδοποιός διαφορά που σας ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές.

Ας δούμε, λοιπόν, αυτές τις συμβουλές για την εσωτερική διακόσμηση του καφέ που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε μια καλή πελατειακή βάση, σύμφωνα με το comelite-arch.com

  • Τοποθεσία

Η τοποθεσία του καφέ σας είναι υψίστης σημασίας για το είδος της πελατειακής βάσης που θέλετε να προσελκύσετε. Δεν μπορείτε απλώς να βρείτε μια κενή θέση σε οποιαδήποτε παλιά γειτονιά και να δημιουργήσετε το καφέ σας εκεί. Η τοποθεσία θα καθορίσει τη ροή των πελατών, το μενού και τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών σας.

  • Εξωτερικός χώρος

Το εξωτερικό του καφέ σας πρέπει να είναι ιδιαίτερα φιλόξενο και πρέπει να αντιπροσωπεύει το εσωτερικό περιβάλλον- τουλάχιστον εν μέρει. Για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε ψηλά παράθυρα που προσφέρουν υπέροχη θέα του εσωτερικού χώρου ή ακόμα και του φαγητού. Επενδύστε σε ένα λαμπερό λογότυπο και μια φιλόξενη ταμπέλα για να προσελκύσετε τους επιθυμητούς επισκέπτες.

  • Φωτισμός

Ένας καλός σχεδιασμός φωτισμού είναι το κρυφό κλειδί κάθε λαμπρού σχεδιασμού, αλλά η σημασία του αυξάνεται δύο φορές κατά το σχεδιασμό ειδικά για εστιατόρια. Ο σχεδιασμός φωτισμού για τέτοιους χώρους είναι πολύ πιο αποπνικτικός από τον γενικό φωτισμό οποιωνδήποτε εμπορικών ή οικιακών εσωτερικών χώρων. Δημιουργεί ασυνείδητα θετική διάθεση και διεγείρει την όρεξη για τους πελάτες. Εάν ο φωτισμός σας είναι κακός, τότε θα μπορούσατε να αποξενώσετε την πελατειακή σας βάση – γιατί ποιος θα ήθελε να καθίσει κάτω από ένα έντονο κρεμαστό φως ή ένα φως αλογόνου; Ο φωτισμός για το εσωτερικό του καφέ υποτίθεται ότι είναι φωτεινός και άνετος, προκειμένου να προωθήσει μια φιλική ατμόσφαιρα σε όλο το χώρο. Ωστόσο, πρέπει επίσης να υπάρχει μια ισορροπία στον χώρο που δημιουργείται μέσω φωτισμού έμφασης και διακοσμητικών φωτιστικών.

  • Χρώματα και υλικά

Οποιαδήποτε εσωτερική αισθητική είναι η βασική αναπαράσταση των συνδυασμένων χρωμάτων και υλικών. Ένας καλός συνδυασμός και των δύο μπορεί να βελτιώσει την οπτική του χώρου σας. Ένας κακός συνδυασμός, όμως, μπορεί να κάνει το χώρο σας να φαίνεται αδιάφορο ή ακόμη και βαρετό. Δεδομένου ότι ένα καφέ πρέπει να έχει όμορφα γραφικά για να προσελκύσει τους πελάτες, είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιλέξετε τα σωστά χρώματα και να το συμπληρώσετε περαιτέρω με τα σωστά υλικά.

  • Τόνωση της όρεξης

Ο κύριος στόχος κάθε εστιατορίου είναι να διεγείρει την όρεξη των πελατών με διακριτικούς τρόπους. Αυτό περιλαμβάνει το σχεδιασμό των εσωτερικών με γνώμονα την ψυχολογία χρώματος. Οι ειδικοί έχουν διαπιστώσει ότι οι βαθιές αποχρώσεις σε συνδυασμό με μια χρυσή ατμόσφαιρα διεγείρουν ασυναίσθητα την όρεξη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι εσωτερικοί χώροι ενός εστιατορίου είναι σχεδιασμένοι σε αποχρώσεις του κόκκινου, του καφέ και του χρυσού.

Το ίδιο ισχύει και για ένα καφέ. Αν και οι επιλογές φαγητού σε ένα καφέ είναι σαφώς περιορισμένες, η επιχείρηση πρέπει να είναι επιτυχής. Έτσι, το επιθυμητό θέμα πρέπει να κυριαρχείται από σκούρους, γήινους τόνους με νότες κόκκινου. Ο φωτισμός πρέπει να είναι προσεκτικά τοποθετημένος για να τονίσει τις χρυσές πινελιές.

  • Η ιδέα της «Γαστρονομικής Αναλογίας»

Αν και αυτή η ιδέα δεν ισχύει αυστηρά μόνο για εσωτερικούς χώρους, είναι σίγουρα κάτι που αξίζει να εξεταστεί. Στην αρχιτεκτονική, η έννοια της Γαστρονομικής Αναλογίας αναφέρεται στη φυσική εκδήλωση της τροφής εντός του χώρου. Η ιδέα είναι να προσελκύσετε τον πελάτη σχεδιάζοντας την επιχείρησή σας σύμφωνα με ένα συγκεκριμένο φαγητό – κατά προτίμηση αυτό που προσπαθείτε να πουλήσετε. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, μια σοκολάτα που «στάζει» στον τοίχο του καφέ σας!

Στο πλαίσιο των εσωτερικών καφέ, η Γαστρονομική Αναλογία θα μπορούσε να εφαρμοστεί με το σχεδιασμό μικρών τεχνητών αντικειμένων τροφίμων στον εσωτερικό χώρο. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να παραγγείλετε εξατομικευμένα φώτα από γυαλί σε σχήμα ενός cupcake κ.ο.κ..

  • Ακουστική διέγερση της όρεξης μέσω της μουσικής

Ενώ τα γραφικά είναι πάντα μια πολύ σχολαστική πτυχή του εσωτερικού σχεδιασμού ενός καφέ, θα μπορούσατε πάντα να επηρεάσετε διακριτικά την όρεξη των πελατών σας μέσω ήχων. Η μουσική είναι μια βασική πτυχή στη δημιουργία αυτής της απόλυτα ισορροπημένης αίσθησης στα καφέ σας. Με τη σωστή μουσική που συμπληρώνει αυτό το τέλειο συνδυασμό χρωμάτων, θα μπορούσατε να καταλήξετε να διεγείρετε ακόμη περισσότερο την όρεξη του πελάτη σας. Εάν απολαμβάνουν τα γύρω γραφικά και είναι ακόμη πιο ευχαριστημένοι από την μουσική διέγερση, τότε σίγουρα θα θέλουν να επιστρέψουν στην επιχείρησή σας.

Ο εσωτερικός σχεδιασμός του καφέ είναι ένας συνδυασμός πολλών οπτικών και ρεαλιστικών πτυχών – συμπεριλαμβανομένων των χρωμάτων, των υλικών, των θεμάτων, της διάταξης, του φωτισμού και της λειτουργικότητας – όλα μαζί για να σχηματίσουν έναν χώρο που προσφέρει όμορφα γραφικά και χαλαρό περιβάλλον ενώ ταυτόχρονα διεγείρει την όρεξη.