Το λόμπι του ξενοδοχείου είναι αυτό που θα κάνει την πρώτη -αλλά και τη τελευταία- εντύπωση στους επισκέπτες. Ως εκ τούτου, πρέπει να μείνει αξέχαστο, και για να γίνει αυτό, το λόμπι πρέπει να ένα ελκυστικό και να “πρωταγωνιστεί” στο ξενοδοχείο.

Οι εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων δίνουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να κάνουν με μία κίνηση του χεριού τους, check in, να ανοίξουν την πόρτα του δωματίου τους, να πληρώσουν τη διαμονή τους και να κάνουν κράτηση στο εστιατόριο του ξενοδοχείου. Αυτό δεν σημαίνει ότι το lobby δεν έχει λόγο ύπαρξης και ότι θα εξαφανιστεί, απλώς θα αλλάξει ρόλο και θα μετατραπεί, μέσα στα επόμενα χρόνια, σε χώρο δικτύωσης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Έτσι βλέπουμε τα νέα ξενοδοχεία να υιοθετούν την τάση των πιο “χαλαρών” lobby με κοινόχρηστα τραπέζια και καθιστικά, που κινούνται στη λογική των σαλονιών. Τα check in desks αφαιρούνται, και το λόμπι μετατρέπεται σε ένα κοινωνικό χώρο, στον οποίο θα δει κανείς το πρωί τον business ταξιδιώτη με το laptop του, δίπλα σε μία παρέα φίλων που πίνουν το καφέ τους, ενώ το βράδυ μπορεί να λάβει χώρα ένα event, όπως μία live εμφάνιση μουσικών καλλιτεχνών. Στην ίδια λογική, τα ξενοδοχεία δημιουργούν στο lobby σημεία “selfie”, που αποτελούν το ιδανικό σκηνικό, για να φωτογραφηθούν οι επισκέπτες.

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο τα ξενοδοχεία υιοθετούν το concept “home-away-from-home” είναι να σχεδιάσουν εκ νέου τα λόμπι και να τα μεταμορφώσουν σε χώρους ζεστούς και φιλόξενους. Το σύγχρονο λόμπι έχει μεταμορφωθεί στο πλάισιο της προσπάθειας να βγουν οι επισκέπτες από τα δωμάτιά τους και να χρησιμοποιήσουν τους δημόσιους χώρους των ξενοδοχείων. Στόχος του νέου σχεδιασμού δεν είναι μόνο η κοινωνικοποίηση των επισκεπτών, αλλά και η επικοινωνία μεταξύ επισκεπτών και προσωπικού, με στόχο μία πιο εξατομικευμένη και ποιοτική εξυπηρέτηση.

Σήμερα στο hotel design εισάγεται και η τέταρτη διάσταση, με την ένταξη σχημάτων, ήχων, αρωμάτων και υφών, που ολοκληρώνουν τα κύρια στοιχεία του design, δημιουργώντας μία αισθητική εμπειρία πλήρους κλίμακας. Το design δεν είναι μόνο αισθητική αλλά είναι και αφήγηση, καθώς αφηγείται μία ιστορία στον επισκέπτη, μία ιστορία με εικόνες, ήχους και αρώματα.

Οι designers πρέπει να προσφέρουν κάτι παραπάνω από μία απλή καλαίσθητη εμπειρία. Πρέπει, δηλαδή, να δημιουργήσουν μία ολιστική εμπειρία, που να απευθύνεται στην όραση, στην όσφρηση, στην ακοή και στην αφή του επισκέπτη. Αντανακλάσεις σε καθρέφτες, παιχνίδια φωτισμού, υφάσματα με διαφορετικές υφές, patterns και γεωμετρικά σχήματα, συνδυάζονται αριστοτεχνικά με ήχους -όπως η μουσική στους κοινόχρηστους χώρους και ο ήχος του νερού στα συντριβάνια- και αρώματα -όπως τα αρώματα βοτάνων και μυρωδικών, που βγαίνουν από την κουζίνα και μεταφέρονται στους υπόλοιπους χώρους του ξενοδοχείου- για να δημιουργήσουν μία πιο φρέσκια και χαλαρωτική ατμόσφαιρα.

Επίσης, το design εξαταμικεύεται και “προσαρμόζεται” στις ανάγκες του επισκέπτη. Ως εκ τούτου, ο επισκέπτης μπορεί να επέμβει σε διάφορα στοιχεία της διακόσμησης των δωματίων, όπως π.χ. στο φωτισμό, αλλάζοντας τις αποχρώσεις και τις εντάσεις με το κινητό ή το τάμπλετ του, δημιουργώντας την ατμόσφαιρα, που επιθυμεί. Στο επίκεντρο αυτής της φιλοσοφίας βρίσκεται η επιθυμία των ταξιδιωτών να ζήσουν κάτι νέο και όχι απλώς να αποκτήσουν κάτι, με τις εξατομικευμένες εμπειρίες να διαμορφώνουν μια μοναδική ξενοδοχειακή εμπειρία. Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας, χρησιμοποιούνται και τα λεγόμενα “έξυπνα υλικά” που αλλάζουν μορφή, υφή και χρώμα, ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού, τη θερμοκρασία κλπ. Χρησιμοποιώντας αυτά τα υλικά, οι σχεδιαστές μπορούν να δημιουργήσουν δυναμικά περιβάλλοντα με wallpapers, που αλλάζουν χρώμα ή σχέδιο με βάση το φως και τη θερμοκρασία, με περσίδες που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα, ανάλογα με τη θέση του ήλιου, με τοίχους που εξασφαλίζουν τη βέλτιστη θερμοκρασία δωματίου, καθώς και άλλες συναρπαστικές εφαρμογές. Αυτή η τάση θα δημιουργήσει απρόβλεπτα, χαρισματικά περιβάλλοντα, στα οποία η κύρια αφήγηση ενσωματώνεται σε όλο τον σχεδιασμό και βοηθά στη δημιουργία μίας γνήσιας και συναρπαστικής εμπειρίας για τους επισκέπτες.

ΠΗΓΗ: