Το κυρίως πιάτο αποτελεί το βασικό πιάτο και κεντρικό έδεσμα σε ένα μενού 3, 5,6 ή 7 πιάτων, ενώ σερβίρεται μόνο στα κύρια γεύματα της μέρα, δηλαδή το μεσημεριανό και το βραδινό. Όσο περισσότερα πιάτα έχει το μενού, τόσο μικρότερες είναι οι ποσότητες των μερίδων και αντιστρόφως.

κυρίως πιάτο

Στο κυρίως πιάτο οι μερίδες είναι μεγαλύτερες σε ποσότητα, ο τρόπος παρασκευής πιο σύνθετος και η ποικιλία μεγαλύτερη, λόγω της γαρνιτούρας. Το κυρίως πιάτο αποτελείται από ένα βασικό συστατικό που είναι ψάρι ή κρέας και συνοδεύεται από λαχανικά ή άμυλο.

Το μέγεθος του πιάτου για ένα σωστό κυρίως πιάτο πρέπει να είναι τέτοιο ώστε το φαγητό να μην είναι στριμωγνμένο. Συνήθως στο κάτω μέρος στου πιάτου τοποθετείται το βασικό υλικό και από πάνω δεξιά και με κατεύθυνση προς τα αριστερά, συνήθως, η γαρνιτούρα. Αν πρόκειται για ένα κυρίως πιάτο ειδικής περίστασης, π.χ. Χριστούγεννα κλπ,τότε προστίθεται η επιπλέον γαρνιτούρα είτε στα κενά του πιάτου είτε πάν από το βασικό υλικό, αναλόγως του μεγέθους της.

Το κυρίως πιάτο, είναι σημαντικό και για μια σωστή διατροφή. Μάλιστα, οφείλει να αποτελείται από όλα τα θρεπτικά συστατικά, δηλαδή πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λιπαρά. Για πρωτεΐνες, λοιπόν, προτείνονται άπαχα κρέατα, γαλοπούλα ή κοτόπουλο, ψάρι, φιλέτο μοσχαρίσιο. Για υδατάνθρακες, σωστή επιλογή είναι το ψωμί ολικής άλεσης, μακαρόνια, ρύζι ή ψητές πατάτες, ενώ για λαχανικά ιδανική επιλογή είναι τα ωμά ή στον ατμό λαχανικά, για να διατηρήσουν τις βιταμίνες τους.

Τέλος, το ιδανικό κυρίως πιάτο θα πρέπει να περιέχει 1/2 υδατάνθρακες, 1/4 λαχανικά και 1/4 πρωτεΐνες.

Άρθρο από το Online Magazine:

CABARE