της Στεφανίας Στρατή

Οι τάσεις στην γαστρονομία κάθε χρόνο γίνονται όλο και πιο απαιτητικές, με τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στην υγεία, αλλά και στην εμφάνιση!

Σε αυτό έχουν συμβάλει αρκετά οι εκπομπές στην τηλεόραση, που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία, καθώς και η τεχνολογία, αφού το Instagram «έβαλε» τη φαντασία στο παιχνίδι, αποζητώντας την τέλεια φωτογραφία. Όχι μόνο έχουν φτιαχτεί συγκεκριμένες σελίδες για την γαστρονομία και συγκεκριμένα hashtag, αλλά και πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν να συνδυάζουν τις καθημερινές τους συνήθειες με το φαγητό. Για παράδειγμα, πολλοί που ασχολούνται με τον αθλητισμό συνηθίζουν να μας ενημερώνουν με φωτογραφίες για ένα πλούσιο πρωινό γεύμα.

Το φαγητό πλέον δεν αποτελεί μόνο είδος πρώτης ανάγκης, αλλά έχει γίνει τρόπος διασκέδασης ακόμα και αφορμή για επίσκεψη σε κάποιο τόπο.

Πρώτα η υγεία

Παρόλο που οι χορτοφάγοι αυξάνονται και πληθύνονται σε όλη τη γη, παρατηρείται ότι η επιλεκτικότητα και το υγιεινό φαγητό αφορά το μεγαλύτερο ποσοστό πλέον των ανθρώπων. Η αγορά προσαρμόζεται πλέον σε αυτό το κοινό και τα μενού φαίνεται να περιέχουν πιάτα που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους. Πλέον, θα βρούμε πιο εύκολα κανονικά πιάτα vegan ή χωρίς γλουτένη. Τα burger έχουν αλλάξει σε μπιφτέκια λαχανικών, τα γνωστά σε όλους μας κεφτεδάκια έχουν δώσει την σκυτάλη στα φαλάφελ, ενώ ακόμα και μία μπριζόλα συνοδεύεται κατά προτίμηση από λαχανικά και όχι πατάτες τηγανιτές. Φυσικά, δεν πρόκειται να σταματήσει το κοινό να ζητάει τα πρώτα αλλά ας θεωρήσουμε ότι πλέον η αγορά των καταναλωτών έχει μοιραστεί. Δεν πρόκειται απλά για την προτίμηση γεύσης αλλά για διαφορετικές διατροφικές συνήθειες και τρόπο ζωής. Φυσικά, όπως είπαμε και παραπάνω, έχουν βοηθήσει οι μαγειρικές εκπομπές και το Instagram σε αυτό, αφού φαίνεται πλέον ότι έχει γίνει και μόδα, μία υγιεινή μόδα.

Από τον κήπο στο πιάτο

Οι μικροί παραγωγοί έχουν την τιμητική τους πλέον, αφού όλο και περισσότερα εστιατόρια επιλέγουν εκείνους, ενώ αναφέρουν την προέλευση του κάθε υλικού στο μενού τους. Είναι μία τακτική που προσελκύει επιλεκτικούς πελάτες που αναζητούν ποιοτικά υλικά. Με την ίδια λογική, τα εστιατόρια επιλέγουν συνταγές για κυρίως πιάτα, ορεκτικά, σαλάτες και γλυκά, από συγκεκριμένους τόπους, αφού όλοι αγαπάμε τις παραδοσιακές γεύσεις.

Καπνιστά και κόκκινο Κρέας

Είτε είναι κάποιο τυρί είτε κάποιο κρέας φαίνεται να είναι στις τάσεις της γαστρονομίας αφού δίνουν ιδιαίτερη γεύση σε κάθε πιάτο. Το κόκκινο κρέας κάποτε μας έλεγαν ότι θα πρέπει να  το αποφεύγουμε λόγω του λίπους του, πλέον όμως θεωρείται εκλεκτό τρόφιμο, που απαιτεί ειδική διαχείριση. Εννοείται, ότι οι καταναλωτές έχουν γίνει αυστηροί και προτιμούν μόνο εκείνο που είναι υψηλής ποιότητας και χωρίς ορμόνες και αντιβιοτικά.

Περίτεχνα σκεύη

Ιδιαίτερες επιλογές σερβιρίσματος επιλέγονται από τα εστιατόρια, τα μπαρ, ακόμη και τα καφενεία. Ανάλογα με το που θα βρεθούμε, θα βρούμε διαφορετικά πιάτα φαγητού και διαφορετικά στησίματα για την εκάστοτε περίπτωση. Ξύλινα, πέτρινα, πλαστικά, σιδερένια, με χερούλια ή χωρίς, σαν καλαθάκια ή σαν παλέτες ζωγραφικής… Ειδικά στην περίπτωση των Πλατώ τυριών, αλλαντικών & φρούτων, συναντάμε ευφάνταστα στησίματα, που μας δελεάζουν με την εντυπωσιακή εικόνα τους και μας προκαλούν να τα γευτούμε, να τα μοιραστούμε και να αποτολμήσουμε ασυνήθιστους συνδυασμούς γεύσεων.

Χρώματα

Έντονα χρώματα παντού. Έντονες αντιθέσεις ή έντονες μονοχρωμίες: Πράσινες σαλάτες, μαύρα ζυμαρικά, κόκκινες καλοκαιρινές και χειμερινές σούπες, πολύχρωμα θρεπτικά ροφήματα ή φρουτοσαλάτες προτιμώνται από τους σεφ, ανεξάρτητα από το είδος κουζίνας που εκπροσωπούν. Οι χρωματιστές πινελιές πλέον είναι παντού και δεν προσελκύουν μόνο το μάτι μας, αλλά μας προκαλούν να τις οσφριστούμε και να τις γευτούμε.

 

Άρθρο από το τεύχος “Καλοκαίρι 2020” του

CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,

Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.

Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:

https://cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-summer-2020/