Η ιδιοκτησία και η λειτουργία ενός franchise εστιατορίου μπορεί να είναι μια προσοδοφόρα επιχείρηση με την ασφάλεια ενός ήδη καθιερωμένου εμπορικού σήματος.

franchise

Όσο μεγάλος και αν είναι ο στόχος αλλά και η θέληση ενός επιχειρηματία, υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να εξεταστούν προτού υπογράψει μια συμφωνία για franchise.

Πόσο κοστίζει;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναρωτηθεί κανείς όταν αποφασίσει να αγοράσει ένα franchise εστιατόριο είναι: “ποιο είναι το κατώτατο όριο του;”. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές δαπάνες που συνδέονται με την αγορά ενός δικαιώματος, αρχίζοντας με το τέλος franchise. Αυτά τα χρήματα είναι το τέλος που χρεώνει ο δικαιοπάροχος μόνο για το όνομα. Αυτό το τέλος ποικίλει και περιλαμβάνει την άδεια χρήσης της μάρκας, καθώς και τις υπηρεσίες εκπαίδευσης που παρέχει ο δικαιοπάροχος. Ωστόσο, δεν περιλαμβάνει τίποτα από όσα χρήματα θα χρειαστούν για να ξεκινήσει την επιχείρηση, όπως ο χώρος ή ο εξοπλισμός.

Παραδείγματος χάριν παρακάτω παρουσιάζονται τα τέλη franchise για 4 από τα πιο γνωστά σήματα της εστίασης.

Burger King: 50.000$

McDonald’s: 45.000$

Tropical Smoothie Cafe: 25.000$

Subway Store: 15.000$

Επιλογές χρηματοδότησης για το Restaurant franchise

Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να βρεθούν οι οικονομικοί πόροι που απαιτούνται για να ξεκινήσει κανείς ένα εστιατόριο franchise.  Αρχικά, ο πρώτος που πρέπει κανείς να ψάξει είναι ο ίδιος του ο εαυτός. Πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει και να επενδύσει; Αφού αποφασίσει το ποσό που μπορεί να επενδύσει, τότε θα πρέπει να υπολογίσει πόσα χρήματα θα πρέπει να δανειστεί. Ορισμένοι δικαιοπάροχοι προσφέρουν χρηματοδότηση σε επίδοξους επιχειρηματίες που θέλουν να δημιουργήσουν το δικό τους franchise. Αυτές οι χρηματοδοτήσεις, φυσικά, διαφέρουν σε όρους και προϋποθέσεις. Τέλος, υπάρχει και η δυνατότητα δανεισμού του ποσού που χρειάζεται, είτε από τράπεζα, είτε από συγκεκριμένες crowdfunding ιστοσελίδες.

Τι έχει ανάγκη η αγορά;

Πριν πραγματοποιηθεί η οποιαδήποτε συμφωνία για την αγορά franchise πρέπει να μελετηθεί η αγορά. Τι ακριβώς χρειάζεται η αγορά, λοιπόν; Ποιος είναι ο ανταγωνισμός και τι ακριβώς λείπει από την περιοχή;

Η αγορά ενός franchise εστιατορίου δεν είναι αδύνατη αφού το ποσοστό επιτυχίας φτάνει το 90%. Ξεκινώντας με ένα αξιόπιστο και επιτυχημένο εμπορικό σήμα, είναι λιγότερο επικίνδυνο από την δημιουργία ενός εστιατορίου από το μηδέν. Αν και το ποσό που πρέπει να αποδίδει συχνά στον δικαιοπάροχο μπορεί να θεωρηθεί αποτρεπτικό, εν τέλει, η επένδυση μπορεί να αποπληρωθεί με την σκληρή δουλειά και επιμέλεια.

Σημαντική, λοιπόν, είναι η έρευνα και ο σωστός προϋπολογισμός ώστε ένα εστιατόριο franchise να επιτύχει.

Άρθρο από το Online Magazine:

CABARE