Δημοφιλής στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο και υποστηρίζοντας πολλά αναπτυσσόμενα έθνη ως ένα από τα βασικά προϊόντα τους, η βιομηχανία καφέ είναι πολύτιμη και επεκτείνεται.

Ωστόσο, με το Covid-19 να επιβραδύνει την παραγωγή και τη ζήτηση και να διακόπτει την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, η παγκόσμια βιομηχανία καφέ έχει σταματήσει τους τελευταίους μήνες – και έχει δει νέες τάσεις να εμφανίζονται.

Μετά από ένα σοκ τόσο στη ζήτηση όσο και στην προσφορά, οι τιμές του καφέ ήταν ασταθείς, σύμφωνα με τις εκθέσεις του ICO και μειώθηκαν σταθερά από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο του 2020. Αυτό θα επιδεινώσει την υπάρχουσα πρόκληση των χαμηλών παγκόσμιων τιμών καφέ που έχουν επηρεάσει τους καλλιεργητές για αρκετά χρόνια .

Οι περισσότεροι καλλιεργητές (75%) δήλωσαν στον ICO ότι προβλέπουν πως οι περιορισμοί ταξιδιού και μέτρα κοινωνικής απόστασης (μεταξύ άλλων επιπτώσεων του Covid-19) θα επηρεάσουν την ικανότητά τους να προσλαμβάνουν εργαζόμενους και να οδηγούν σε υψηλότερο κόστος παραγωγής. Αυτό είναι πιο πιθανό να επηρεάσει χώρες όπως η Αιθιοπία όπου η καλλιέργεια και η συγκομιδή γίνεται σε μεγάλο βαθμό με το χέρι.

Τάσεις καταναλωτών στη βιομηχανία καφέ

1. Έτοιμος για κατανάλωση καφές έτοιμος να αναπτυχθεί

Σύμφωνα με τον Hivos, ο έτοιμος για κατανάλωση καφές είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα της αγοράς στην Ευρώπη, με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Προώθησης των Εισαγωγών (CBI) να δείχνει κάτι τέτοιο υποδηλώνει ότι η τάση συνεχίστηκε έως το 2020.

Ο καφές RTD (ready to drink) θεωρείται ότι είναι μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση για τις σόδες και η αντίστοιχη αύξηση του παγωμένου καφέ ως ένα δημοφιλές ρόφημα βοηθά στην τροφοδοσία της υψηλής ποιότητας αυτής της αγοράς.

2. Οι specialty καφέδες γίνονται ολοένα και πιο ξεχωριστοί

Σύμφωνα με το CBI, ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν μείγματα καφέ, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση (και προθυμία πληρωμής) για καφέ υψηλής ποιότητας με βαθμολογία πάνω από 80 πόντους. Ευθυγραμμισμένος με τις εκθέσεις σχετικά με τους κοινωνικά συνειδητούς καταναλωτές που αναζητούν μια αυθεντική εμπειρία, η CBI σημείωσε επίσης ότι οι καταναλωτές θα πληρώσουν για καφέ με μια καλή ιστορία που σχετίζεται με τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές πτυχές της.

Ωστόσο, δεν υπάρχει ακόμη κοινός ορισμός για τον specialty καφέ. Οι σχετικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να αξιοποιήσουν αυτήν την αγορά θα ήταν καλό να επικεντρωθούν σε μάρκες που βασίζονται σε ποτά υψηλής βαθμολογίας με ισχυρές οικολογικές ρίζες.

3. Ανάπτυξη στην αγορά εξοπλισμού παρασκευής καφέ ενός φλιτζανιού

Η εγχώρια παρασκευή αλλάζει και οι καταναλωτές επιλέγουν νέο εξοπλισμό ως απάντηση. Στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές είναι 24% λιγότερο πιθανό να επιλέξουν παραδοσιακές μηχανές καφέ από ό, τι το 2015 (ευρήματα NCA USA).

Οι κάψουλες αποτελούν τον κύριο παράγοντα αυτής της αλλαγής. Η παγκόσμια αγορά αυτών των μηχανών, σύμφωνα με την Fior Markets, αναμένεται να διπλασιαστεί σχεδόν έως το 2025 – από 15,23 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (2017) σε 29,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

4. Αύξηση του δυναμικού αγροτουρισμού στη βιομηχανία καφέ

Η καλλιέργεια, η πώληση και η παρασκευή καφέ ενδέχεται να μην είναι το μοναδικό μέλλον της αγοράς καφέ, καθώς ο αγροτουρισμός φαίνεται να είναι μια ολοένα και πιο βιώσιμη αγορά για όσους δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία – παρά τις τρέχουσες επιπτώσεις του Covid.

Ως επί το πλείστον, αυτή η τάση επηρεάζει τους καλλιεργητές καφέ. Οι καλλιεργητές στις χώρες εξαγωγής μπορεί να προσπαθούν να προσελκύσουν τουρίστες, αν και η αμπελουργία μας έχει δείξει ότι οι καλλιεργητές σχεδόν σε οποιαδήποτε περιοχή θα μπορούν να προσελκύσουν τουρισμό.

5. Καφές ως συνδρομή

Μία αναπτυσσόμενη βιομηχανία είναι το μοντέλο συνδρομής καφέ, όπου οι προμηθευτές στέλνουν στους καταναλωτές καφέ απευθείας στην πόρτα τους. Ενώ αυτή η ιδέα υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια, τα lockdown του Covid-19 την έφεραν στο προσκήνιο καθώς οι καταναλωτές θέλουν να πάρουν τον καφέ τους παρά το γεγονός ότι έχουν κολλήσει στο σπίτι.

Η πρόσβαση στο λογισμικό καφέ και οι εύκολες ενοποιήσεις με πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου επέτρεψαν στις καφετέριες να παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες καφέ και απευθείας πωλήσεις σε καταναλωτές το 2020.

Μένει να δούμε πώς αυτή η τάση θα συσσωρευτεί καθώς προχωράμε σε έναν κόσμο μετά τον Covid-19 και επιστρέφουμε σε κάποια φυσιολογική καθημερινότητα.

Πηγή: www.unleashedsoftware.com