του Μάνου Δασκαλάκη, neakriti.gr*

Την ίδια ώρα, οι τιμές στη χώρα είναι… στα ύψη λόγω τέλους διανυκτέρευσης και του ΦΠΑ

Εντυπωσιακοί είναι οι αριθμοί των αφίξεων στην Κρήτη κατά το μήνα Μάιο, αλλά και τις πρώτες μέρες του Ιουνίου, χωρίς όμως αυτή η δυναμική να αποτυπώνεται και στους τζίρους των τουριστικών καταστημάτων πάσης φύσεως, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι οι καταστηματάρχες.

Στη διάρκεια της εκπομπής “Ώρα Αιχμής” της “ΚΡΗΤΗ TV”, την περασμένη Δευτέρα, η υπουργός Τουρισμού, από τα Χανιά, αλλά και φορείς του κρητικού τουρισμού αναφέρθηκαν στα αριθμητικά δεδομένα της σεζόν, αλλά και για την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Με βάση τα στοιχεία από το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου, ο φετινός Μάιος όσον αφορά στις αφίξεις κατέγραψε μια αύξηση της τάξεως του 15% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Στο 17% καταγράφεται την ίδια περίοδο η αύξηση στο αεροδρόμιο “Ιωάννης Δασκαλογιάννης” των Χανίων, με το σύνολο σε επίπεδο Κρήτης να αγγίζει το 15,4%.

Έτσι, συνολικά, στα δύο μεγάλα αεροδρόμια της Κρήτης τον Μάιο που μας πέρασε έφτασαν 588.006 τουρίστες, έναντι 509.434 τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Με απλά λόγια, φέτος τον Μάιο στην Κρήτη έφτασαν 77.500 επιπλέον τουρίστες, χωρίς να υπολογίζονται αυτοί που έφτασαν με πτήσεις στο νησί και ενδιάμεσο προορισμό την Αθήνα…

Ωστόσο, τα παράπονα των ασχολουμένων με τον τουρισμό στην Κρήτη είναι πολλά, μιας και υπογραμμίζουν τη χαμηλή οικονομική δυναμική των τουριστών, με τους καταστηματάρχες να κάνουν λόγο ακόμα και για μείωση του τζίρου που φτάνει στο 20% σε σχέση με πέρυσι. Περισσότερο κερδισμένοι από την αγοραστική δυναμική φαίνεται να είναι οι επιχειρηματίες στην εστίαση, ενώ τα τουριστικά καταστήματα, τα καταστήματα ένδυσης υπόδησης και δώρων, αλλά και τα κοσμηματοπωλεία “ψάχνουν τον πελάτη με τα κιάλια”. Καθόλου ικανοποιητική κρίνεται και η κίνηση στα καταστήματα γουναρικών, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην πτώση που καταγράφουν οι Ρώσοι τουρίστες.

Γερμανοί και Βρετανοί και φέτος αποτελούν τα “δυνατά χαρτιά” της τουριστικής μας βιομηχανίας, με τους πρώτους να καταγράφουν εξαιρετικούς ρυθμούς όσον αφορά στις αφίξεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη φετινή τουριστική περίοδο κυρίως από το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου υπάρχει σύνδεση με σχεδόν όλα τα μεγάλα και μεσαία γερμανικά αεροδρόμια, με τις πτήσεις από και προς Γερμανία καθημερινά να ξεπερνούν τις δώδεκα!

Ερωτηματικό αποτελούν φέτος οι αφίξεις των Ρώσων τουριστών, παρά την ανοδική τάση που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι ρωσικές αφίξεις επανακάμπτουν στην Τουρκία, με την πρόβλεψη να ξεπερνά φέτος τα 5 εκατομμύρια, ενώ όσον αφορά την Ελλάδα η πρόβλεψη κάνει λόγο για κάτι παραπάνω από 800 χιλιάδες, με την Κρήτη όμως να εξακολουθεί να είναι πρώτη σε αφίξεις και τη Χαλκιδική (παραδοσιακός ελληνικός προορισμός για Ρώσους) να βρίσκεται στη δεύτερη θέση.

Πτωτικά κινούνται φέτος και οι αφίξεις από το Ισραήλ, με το νησί μας, όμως, και πάλι να βρίσκεται στην πρώτη θέση σε επίπεδο χώρας.

Η “αντεπίθεση” της Τουρκίας

Η Ελλάδα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός του Thomas Cook γι’ αυτό το καλοκαίρι, μετά την Ισπανία (Βαλεαρίδες και Κανάρια), που βρίσκεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στην πρώτη θέση, όσον αφορά στα επίπεδα πωλήσεων. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που παρουσιάζει ο τουρ οπερέιτορ για το φετινό καλοκαίρι, στη ζήτηση για Ελλάδα κυριαρχούν τα ζευγάρια, με τις κρατήσεις αποκλειστικά για ενήλικους να παρουσιάζουν αύξηση 5% σε σχέση με πέρυσι και να αντιπροσωπεύουν το 64% του συνόλου κρατήσεων για Ελλάδα.

Η Τουρκία βρίσκεται προς το παρόν στην τρίτη θέση σε επίπεδα πωλήσεων, πραγματοποιώντας όμως ισχυρή επάνοδο, με τις τρέχουσες πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση ακόμα και πάνω από την ισπανική ενδοχώρα και τα Κανάρια συνδυαστικά, και να μειώνουν παράλληλα την απόσταση που έχουν με την Ελλάδα. Η αύξηση των πακέτων διακοπών για Τουρκία κυμαίνεται στο 84% σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με τον μεγαλύτερο τουριστικό πράκτορα, τον Thomas Cook, η επιτυχία της Τουρκίας οφείλεται στις χαμηλές τιμές και την ποιότητα των ξενοδοχείων all inclusive, ενώ το κοινό που την επιλέγει αυτό το καλοκαίρι είναι κυρίως οικογένειες – φτάνουν το 61% των κρατήσεων οργανωμένων διακοπών στη χώρα. Παρότι η Τουρκία δεν είναι ανάμεσα στους κορυφαίους όρους αναζήτησης, οι χρήστες του διαδικτύου που την αναζητούν πείθονται συχνότερα για κράτηση από ό,τι σε οποιονδήποτε άλλο προορισμό.

Η Αίγυπτος επιστρέφει επίσης, με αύξηση 89% των κρατήσεων. Το 51% των κρατήσεων για Αίγυπτο προέρχεται από οικογένειες. Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ και στην πέμπτη η Καραϊβική, αντικαθιστώντας την Κύπρο από την περυσινή κατάταξη.

Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: neakriti.gr