139472175_1478765315

Ιδιαίτερη σημασία έχει η τοποθεσία ενός ξενοδοχείου σε ό,τι αφορά τη μελλοντική του επιτυχία. Το πιθανότερο είναι μάλιστα να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα καθότι η τοποθεσία αναδεικνύεται στο βασικό σημείο αναφοράς για τον επισκέπτη.

Ποιος λοιπόν θα μπορούσε να αμφισβητήσει άλλωστε το γεγονός ότι ένα ταξίδι προγραμματίζεται καταρχάς με γνώμονα την τοποθεσία;

Πρωταρχικής σημασίας για ένα ξενοδόχο, oύτως ώστε οι πελάτες να επιλέξουν το δικό του ξενοδοχείο, είναι να δημιουργήσει ειδική ενότητα, η οποία θα παρέχει στον πελάτη πληροφορίες για την περιοχή στην οποία θα διαμείνει, τα μέσα μεταφοράς που εξυπηρετούν την περιοχή του καθώς και την απόσταση που χωρίζει το ξενοδοχείο από τα σημαντικότερα αξιοθέατα μιας πόλης.

Σημαντικό είναι επίσης να καταχωρήσει ο ξενοδόχος Map Optimized Apps και Websites (Google, Foursquare) μέσω των οποίων έχει τη δυνατότητα να διευκολύνει τους ταξιδιώτες, ώστε να αντιληφθούν τη σχέση του ξενοδοχείου με την ευρύτερη περιοχή.

Αστικά και παραθεριστικά καταλύματα

Με βάση την τοποθεσία όπου δημιουργούνται και λειτουργούν, τα ξενοδοχεία μπορούν να διακριθούν σε αστικά και παραθεριστικά. Τα αστικά ξενοδοχεία βρίσκονται μέσα σε πόλη ή οικισμό, σε διοικητικό ή εμπορικό κέντρο, κοντά σε αεροδρόμιο, λιμάνι, σταθμό υπεραστικών λεωφορείων, σιδηροδρομικό σταθμό ή κοντά σε εκπαιδευτικά ιδρύματα. Συνήθως τα ξενοδοχεία αυτά παρέχουν υπηρεσίες σε άτομα για ολιγοήμερη παραμονή.

Τα παραθεριστικά ξενοδοχεία βρίσκονται μέσα σε προάστιο πόλης ή οικισμό, ακόμη και παραδοσιακό οικισμό σε περιοχή εκτός σχεδίου. Οι περιοχές στις οποίες υπάρχουν ξενοδοχεία αυτού του τύπου, βρίσκονται συνήθως κοντά σε θάλασσα, δάσος ή βουνό, για να προσφέρουν στους τουρίστες τη δυνατότητα άθλησης, περιπάτου κ.ά. Συνήθως η παραμονή σε τέτοια καταλύματα διαρκεί πάνω από 2-3 μέρες.

Μεγάλη σημασία στην τοποθεσία του καταλύματος

Χαρακτηριστική είναι σε κάθε περίπτωση η αποτίμηση ερευνών, που σχετίζονται με τον τουρισμό και αποδεικνύουν ότι σε ποσοστό που υπερβαίνει το 65% οι υποψήφιοι πελάτες δίνουν σημασία στην τοποθεσία του καταλύματος, γεγονός το οποίο υπολογίζεται πάντα σε συνάρτηση με την τιμή και φυσικά με την ποιότητα των υπηρεσιών και εγκαταστάσεων. Αρκεί να λάβετε ως παράδειγμα τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά ξενοδοχεία της αθηναϊκής πρωτεύουσας. Η φήμη που τα ακολουθεί μόνο τυχαία δεν δημιουργήθηκε, ενώ όλα τους διαθέτουν αυτό που αναζητά ένας πελάτης: προνομιακή τοποθεσία, είτε βρίσκονται στο κέντρο της πόλης είτε στα προάστια.

Οι απαιτήσεις του πελάτη στον οποίο απευθύνεται ο επιχειρηματίας, οδηγός για μία επένδυση

Εν κατακλείδι, ο εκάστοτε επιχειρηματίας πριν δημιουργήσει τη δική του μονάδα οφείλει να εξετάσει ορισμένες βασικές παραμέτρους. Για παράδειγμα σε ποιους θα ήθελε να απευθύνεται η επιχείρησή του. Έτσι, εάν απευθύνεται σε business πελάτες, οι οποίοι αναζητούν ένα spot σε κεντρικό σημείο της πόλης τότε η καλύτερη τοποθεσία είναι αυτή που προσφέρει διασύνδεση με τα μέσα μεταφοράς σε κάποιο σχετικά κεντρικό σημείο. Χωρίς ωστόσο να αποκλείονται και οι τουρίστες, οι οποίοι αναζητούν ένα κεντρικό ξενοδοχείο με πρόσβαση στα αξιοθέατα και τους χώρους διασκέδασης μιας πόλης. Ωστόσο υπάρχουν και οι πελάτες, οι οποίοι επιδιώκουν να διαμείνουν σε ένα θέρετρο, που θα τους προσφέρει διαφυγή από το αστικό τοπίο και ταυτόχρονα τη δυνατότητα πρόσβασης σε θάλασσα ή βουνό, εκμεταλλευόμενοι ανάλογα τις προσφερόμενες δραστηριότητες της κάθε τοποθεσίας.

Πηγή: Supply.gr, o 1ος Online Οδηγός Προμηθευτών για την αγορά της Μαζικής Εστίασης και της Φιλοξενίας.