Η τουριστική βιομηχανία δεν μπόρεσε να μείνει ανεπηρέαστη από την τεχνολογία, με τους ταξιδιώτες να εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τις διαδικτυακές πηγές, για την εύρεση προορισμού, καθώς και για τις κρατήσεις τους. Ακόμα και η καταγραφή των ταξιδιωτικών εμπειριών τους, γίνεται με τις ψηφιακές τους συσκευές, ενώ η κοινοποίησή τους, μέσω των social media.

Σε αυτή τη νεα ψηφιακή πραγματικότητα, οι επαγγελματίες τους τουρισμού θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή, εάν θέλουν να προσελκύσουν τους ταξιδιώτες και κυρίως τους ταξιδιώτες πολυτελείας:

μικρές ξενοδοχειακές μονάδες

1. Στο επίκεντρο τα μικρά ξενοδοχειακά brands

Σύμφωνα με την έρευνα της Skift “2017 Mega Trends”, η πολυτέλεια πλέον δεν μετριέται με την τιμή, αλλά με την εμπειρία, και ειδικά στην περίπτωση των νέων ταξιδιωτών, που η πολυτέλεια έχει να κάνει περισσότερο με τις επιλογές, που μπορούν να κάνουν σε ένα ταξίδι. Πολυτέλεια θα πει εξατομίκευση, προσωποποιημένες δηλαδή προτάσεις, και πάνω απ’ όλα μοναδικές εμπειρίες, τις οποίες αξίζει να διηγηθεί ο ταξιδιώτης στους φίλους του.

Αυτές οι άξιες αναφοράς διηγήσεις, σήμερα ταυτίζονται περισσότερο με ένα μικρό boutique hotel με ταυτότητα, από ότι με ένα υπερπολυτελές και συχνά απρόσωπο μεγάλο ξενοδοχείο. Οι μεγάλες διαστάσεις, που έχει πάρει η τάση αυτή, φαίνονται και στο ότι τα ξενοδοχεία μεγάλων αλυσίδων υιοθετούν αισθητικές και λειτουργικές πρακτικές, που θυμίζουν boutique ξενοδοχείο!

2. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες προσφέρουν απλότητα

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Annie Fitzsimmons στην έρευνα του National Geographic “2017 Luxury Travel Trends”, η απλότητα θα κυριαρχήσει στο ταξιδιωτικό Marketing. Η ταξιδιωτική βιομηχανία κατακλύζεται από ταξιδιωτικά blogs, ιστοσελίδες κριτικών, και εφαρμογές κινητών για αναζήτηση και για κρατήσεις. Η τεράστια, όμως, αυτή ποσότητα πληροφόρησης, απαιτεί από τον ταξιδιώτη πάρα πολύ χρόνο, για να την επεξεργαστεί, και για να κάνει τις σωστές επιλογές.

Αν και η έρευνα είναι ένα ιδιαίτερα γοητευτικό κομμάτι του ταξιδιού, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις εμποδίζουν τον ταξιδιώτη, από το να αφιερώσει τον απαραίτητο χρόνο, και γ’ αυτό χρειάζεται ένα επαγγελματία, που ναι μεν θα του οργανώσει την κάθε λεπτομέρεια, από την άλλη όμως θα του δώσει και ποιοτικές επιλογές, για να εξατομικεύσει -με βάση τις ανάγκες του- το ταξίδι.

3. Το δείπνο γίνεται προορισμός

Από πλευράς κουλτούρας, έχει αλλάξει ο τρόπος, που βλέπουμε το φαγητό έξω. Στα ταξίδια, το φαγητό έχει μετατραπεί σε ένα από τα πιο βασικά event της ημέρας, γεγονός, που έχει επηρεάσει και τα ίδια τα εστιατόρια, τα οποία αυτοπροωθούνται -και δικαιωματικά- πλέον σαν “προορισμοί”. Οι πελάτες -σήμερα- για να επιλέξουν ένα εστιατόριο, δεν αρκούνται στο πόσα “αστεράκια” έχει, αλλά ενδιαφέρονται και για το πόσο μοναδικό είναι το εστιατόριο αυτό, ως προς την ατμόσφαιρα, τα ποτά και τα πιάτα του, και γενικότερα ως προς την εμπειρία, που προσφέρει.

Οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων, που κάνουν στο χρήστη εξατομικευμένες προτάσεις γεύματων -ως προς τη τιμή, την κουζίνα, την επισημότητα και την τοποθεσία- είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. Αντίστοιχα και τα social media παίζουν κεντρικό ρόλο σε αυτήν την τάση. Πλέον τα πάντα σε ένα εστιατόριο -από το design του, μέχρι το στήσιμο των πιάτων του- πρέπει να είναι άξια φωτογραφίας!