Υπάρχει ένα αυξανόμενο κοινό τουριστών που ενδιαφέρεται για αγροτουρισμό στο πλαίσιο της τάσης για επιστροφή στη φύση και στην παράδοση. Δεν ενδιαφέρονται για τις διακοπές «κλασσικού τύπου», αλλά προτιμούν εναλλακτικές διακοπές και αναζητούν, εκτός από την ξεκούραση και την απόλαυση των αξιοθέατων μιας χώρας, και τη μοναδική εμπειρία, που προσφέρουν η φύση και τα προϊόντα της. Συνήθως, οι επισκέπτες, που προτιμούν τα αγροτουριστικά καταλύματα, δεν απευθύνονται σε τουριστικά γραφεία αλλά οργανώνουν μόνοι τους – και από νωρίς – τις διακοπές τους.

Κλείνουν τα αεροπορικά τους εισιτήρια σε κανονικές πτήσεις ή πτήσεις low cost. Για την επιλογή προορισμού και καταλύματος χρησιμοποιούν το internet, εξειδικευμένους τουριστικούς οδηγούς, χάρτες και θεματικά δίκτυα καταλυμάτων. Ως επί το πλείστον, όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς, ενοικιάζουν αυτοκίνητο και η διαμονή τους διαρκεί 2-3 εβδομάδες. Όταν ταξιδεύουν ακτοπλοϊκώς, παίρνουν μαζί και το αυτοκίνητο τους και η διαμονή τους διαρκεί 3-4 εβδομάδες. Σε κάθε περίπτωση, βρίσκονται διαρκώς σε κίνηση και επισκέπτονται τουλάχιστον 2 διαφορετικές περιοχές κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, ενώ επιλέγουν για τις διακοπές τους την κλασική θερινή περίοδο (Απρίλιο με Οκτώβριο).

Οι ηλικίες των ταξιδιωτών κυμαίνονται από 30 έως 70 ετών (κυρίως 35-55 ετών). Όσον αφορά στην κοινωνικο-οικονομική κατάσταση, το μεγαλύτερο ποσοστό των αγροτουριστών έχει ανώτερο και ανώτατο βιοτικό επίπεδο. Είναι στελέχη μεγάλων και πολυεθνικών εταιρειών, ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι κλπ. Αναζητούν ησυχία, ηρεμία και ξεκούραση.

αγροτουρισμός (2)Επιλέγουν καταλύματα που χαρακτηρίζονται από λιτότητα, σπιτική ζεστασιά, διαθέτουν τοπικό χαρακτήρα και είναι άνετα και καθαρά. Είναι γενικά φυσιολάτρες και θέλουν να γνωρίσουν τον τόπο, που θα επισκεφτούν, από τους ανθρώπους του, μέχρι την ιστορία, τη γαστρονομία, τα τοπικά ήθη και έθιμα, την τέχνη, την παραγωγή και το περιβάλλον του. Θέλουν να έρθουν πιο κοντά στη φύση, να γνωρίσουν την καθημερινή αγροτική ζωή και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες αγροτικές (π.χ. μάζεμα ελιάς), οικοτουρισμού (π.χ. παρατήρηση φυτών και ζώων), αθλητικές (π.χ. πεζοπορία και ποδηλασία), πολιτιστικές (επισκέψεις σε μοναστήρια, και αρχαιολογικούς χώρους), ακόμη και εκπαιδευτικές, παρακολουθώντας μαθήματα (π.χ. παραδοσιακής μαγειρικής).

Δεν πρόκειται, λοιπόν, απλώς για τουρίστες αλλά για ταξιδιώτες, που ξέρουν τι θέλουν για τις διακοπές τους και αποζητούν να γνωρίσουν σε βάθος τον προορισμό, που θα επισκεφτούν. Το κοινό που επιλέγει αυτό το είδος διακοπών αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, γεγονός που επιτάσσει την ανάγκη σχετικών επενδύσεων για την ανάπτυξη του αγροτουρισμού στη χώρα μας. Τα αγροτοτουριστικά καταλύματα και τα ιστορικά ξενοδοχεία αποτελούν πόλο έλξης ξένων επισκεπτών, που προτιμούν τις εναλλακτικές διακοπές. Χωρίς αμφιβολία, η Ελλάδα διαθέτει πολυάριθμους προορισμούς, που θα μπορούσαν να προσελκύσουν αυτό το κοινό, και μάλιστα – με τις κατάλληλες υποδομές – γιατί όχι και 12 μήνες τον χρόνο!