Το καλό marketing περιλαμβάνει ψυχολογικές θεωρίες στις επιχειρηματικές στρατηγικές του, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων. Μία τέτοια θεωρία, που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό εργαλείο marketing, είναι και η ψυχολογία των χρωμάτων.

Είτε το συνειδητοποιούμε, είτε όχι, τα χρώματα επηρεάζουν την αντίληψή μας. Σύμφωνα με έρευνες κάποια χρώματα μας προκαλούν συγκεκριμένα συναισθήματα, π.χ. το μπλε χρώμα εκπέμπει ηρεμία, το κίτρινο εκπέμπει ζεστασιά και το κόκκινο εκπέμπει δυναμισμό. Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατες έρευνες, στο 90% των περιπτώσεων, η πρώτες κρίσεις μας για ένα προϊόν είναι αποτέλεσμα του χρώματος. Αναλυτικότερα, όταν ο δέκτης έρχεται σε επαφή με κάτι νέο, χρειάζεται να το αποκωδικοποιήσει άμεσα και το χρώμα του δίνει – από το πρώτο κιόλας δευτερόλεπτο – μία εντύπωση.

Όταν, λοιπόν, επιλέγετε χρώματα – για την προβολή της επιχείρησής σας – σκεφτείτε πρώτα:

1) Το προφίλ της επιχείρησής σας

Τα χρώματα, που θα επιλέξετε πρέπει να συνάδουν με το brand σας, το χαρακτήρα και τους στόχους του. Για παράδειγμα, το λευκό αντιπροσωπεύει τη μοναδικότητα και τη χλιδή και αποτελεί ιδανική επιλογή για πολυτελή ξενοδοχεία, ενώ το κίτρινο προσδίδει μία φιλική και ζεστή διάθεση και αποτελεί ιδανική επιλογή για οικογενειακά ξενοδοχεία.

2) Τις καταλληλότερες αποχρώσεις χρωμάτων 

Ακόμη και αν έχετε αποφασίσει ποια χρώματα ταιριάζουν περισσότερο στην επιχείρησή σας, καλό θα ήταν να πειραματιστείτε με διάφορες αποχρώσεις αυτών των χρωμάτων, ώστε να καταλήξετε στις καταλληλότερες για εσάς. Για παράδειγμα, το πορτοκαλί χρώμα υποδεικνύει ένα ενεργητικό περιβάλλον, ωστόσο η ένταση του πορτοκαλί χρώματος δίνει και μία διαφορετική αίσθηση, καθώς οι σκούρες αποχρώσεις του δίνουν μία πιο δυναμική και επιθετική αίσθηση, ενώ οι ανοιχτές μία πιο δημιουργική και γλυκιά αίσθηση.

 3) Το κοινό σας

Η ερμηνεία κάθε χρώματος αλλάζει από κουλτούρα σε κουλτούρα. Για παράδειγμα, στην Ασία το λευκό συμβολίζει το θάνατο, ενώ στην Ευρώπη την ειρήνη. Συνεπώς, πρέπει να επιλέξετε χρώματα με βάση τη κουλτούρα του κοινού σας, εάν θέλετε να πετύχετε το στόχο σας.