Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα εστιατόρια είναι έντονος και θα χρειαστείς κάποιες αποτελεσματικότατες ιδέες marketing εστιατορίου για να ανταπεξέλθεις και να επιτύχεις. Εδώ, λοιπόν, το 39celsius έχει ετοιμάσει για σένα μια λίστα 10 συμβουλών και στρατηγικών marketing εστιατορίου που θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις αλλά και να αυξήσεις τις πωλήσεις του φαγητού και του ποτού, κερδίζοντας ακόμα και την προσοχή τόσο των ήδη υπαρχόντων πελατών σου όσο και των εν δυνάμει. Το να καθοδηγήσεις τις πωλήσεις σου μπορεί να γίνει με επιτυχία με απλές τακτικές που είναι διαθέσιμες τόσο για μεγάλο όσο και για μικρό πορτοφόλι.

1. Οφθαλμόλουτρο: ασυζητητί ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσεις το εστιατόριο σου είναι η δημοσίευση στο διαδίκτυο φωτογραφιών υψηλής ποιότητας και κοντινής λήψης φαγητού. Το οπτικό περιεχόμενο είναι περιζήτητο στις μέρες μας, και το να κοιτάζεις σε φωτογραφίες λαχταριστά φαγητά στην ιστοσελίδα του εστιατορίου και στα social media μπορεί να σε κάνουν να “τρέχουν τα σάλια σου”. Σκέψου το ενδεχόμενο να προσλάβεις έναν επαγγελματία να φωτογραφήσει τα πιάτα του εστιατορίου σου , αλλά αν η τσέπη σου δεν το επιτρέπει, δοκίμασε να το κάνεις εσύ. Άλλωστε, τα ολοκαίνουρια smartphones έχουν τόσο καλή κάμερα, που το μόνο που πρέπει να φροντίσεις εσύ είναι ο φωτισμός και η εμφάνιση του πιάτου. Οι πιο καλές φωτογραφίες θα πρέπει να δημοσιεύονται στα social media.

2. Δημόσιες σχέσεις: θα εκπλαγείς από το πόσο μη δεκτικοί είναι ορισμένοι ιδιοκτήτες εστιατορίων στο να προσλάβουν ειδικούς δημοσίων σχέσεων, ώστε να προωθήσουν το εστιατόριο τους. Ωστόσο, αν επιλέξεις τη σωστή ομάδα ανθρώπων για να συνεργαστείς, θα μπορέσεις να αξιοποιήσεις όλες τις ικανότητές τους, για να προωθήσεις την επιχείρησή σου, και να στοχεύσεις στο αντίστοιχο κοινό. Η συνεργασία με κάποια άλλη επιχείρηση ή φιλανθρωπικό οργανισμό για παράδειγμα μπορεί να σε βοηθήσει να τεντώσεις λίγο τα στενά όρια του προϋπολογισμού marketing, ενώ θα μπορεί ταυτόχρονα να σου αποδώσει μεγαλύτερες επενδύσεις.

3. Δειγματάκι κανείς; η δοκιμή, δηλαδή το να βάλεις τους πελάτες σου να δοκιμάσουν δείγματα του φαγητού σου, μπορεί να είναι μια εκπληκτικά αποτελεσματική ιδέα marketing εστιατορίου. Κάθε δημόσια δραστηριότητα, που προσελκύει το κοινό σου, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να προσφέρεις δείγματα της δουλειάς σου στους δυνητικούς σου πελάτες. Διάλεξε, λοιπόν, τα 2-3 καλύτερα στοιχεία που έχεις στο μενού σου (και που είναι δυνατόν να μεταφερθούν) και πάρε μερικούς αξιόπιστους εκπροσώπους του εστιατορίου σου, για να συναντήσετε και να υποδεχτείτε αυτές τις εκτός χώρου λειτουργίες. Τέλος, μπορείς να προσφέρεις δείγματα στην περιοχή σου και να προωθήσεις μέσω social media την επόμενη εκδήλωση, στην οποία θα προσφέρεις δείγματα.

4. Εκπτωτικά κουπόνια: η έκπτωση είναι πάντοτε ένα κίνητρο για τους πελάτες που ήδη έχεις αλλά και για τους δυνητικούς πελάτες σου, ώστε να δοκιμάσουν το εστιατόριο σου. Τα αποτελεσματικότερα εκπτωτικά κουπόνια είναι αυτά που προσφέρουν μια έκπτωση της τάξης του 20%. Μπορεί να θέλεις να σκεφτείς το ενδεχόμενο προσφορών χωρίς να αφορούν κάποιο ποσοστό. Για παράδειγμα, συμπερίλαβε επιπλέον προνόμια για τους πελάτες σου όπως δωρεάν χώρο στάθμευσης, δωρεάν Wi-Fi ή κάποιο δωρεάν επιδόρπιο ή προϊόν κλπ. Πρόσφερε ένα αξιόπιστο πρόγραμμα, στο οποίο όσο περισσότερο θα αγοράζουν, τόσο περισσότερο θα κερδίζουν και οι ίδιοι οι καταναλωτές (όπως κάποιο δωρεάν γεύμα). Επιπλέον, στην περίπτωση που ήδη παρέχεις εκπτωτικά κουπόνια, αναθεώρησε τον τρόπο παροχής. Πιο απλά, αν στέλνεις και μοιράζεις έντυπα κουπόνια σκέψου το ενδεχόμενο να τα παρέχεις ηλεκτρονικά. Έτσι και επιβραβεύεις το διαδικτυακό σου κοινό, αυξάνοντάς το ταυτόχρονα, και μειώνεις τα έξοδά σου.

5. Διοργάνωσε εκδηλώσεις: η διοργάνωση εκδηλώσεων είναι ένας όμορφος τρόπος για να τοποθετήσεις το εστιατόριο σου στο κέντρο της αγοράς. Σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις τη φήμη, το προφίλ και την αξιοπιστία των συνεργατών σου σε αυτήν την εκδήλωση και μπορεί ταυτόχρονα να σε βοηθήσει να μοιραστείς τα έξοδά της. Η διοργάνωση, ακόμα, δίνει στο εστιατόριο σου την ευκαιρία να προσλάβεις νέο προσωπικό και άλλου είδους πηγές, ώστε να προωθήσεις ακόμα περισσότερο την εκδήλωσή σου και κατ’ επέκταση το εστιατόριο, διαφοροποιώντας το από τα υπόλοιπα. [Συμβουλές Διοργάνωσης εκδηλώσεων θα βρείτε εδώ: www.synedrio.gr]

6. Διαδραστικότητα παντού: ένας καλός τρόπος για να αναπτύξεις προσωπική και φιλική σχέση με τους πελάτες σου είναι να υπάρχει η δυνατότητα δημοσίευσης περιεχομένου στα social media σου και από τους ίδιους ως χρήστες. Διοργάνωσε, λοιπόν, έναν διαγωνισμό φωτογραφίας ζητώντας από τους πελάτες σου να μοιραστούν το αγαπημένο τους γεύμα από το μενού σου και δημοσίευσε τις φωτογραφίες στις διαδικτυακές σου σελίδες. Μια καλή σκέψη θα ήταν να υπάρχει και κάποιου είδους επιβράβευση στον νικητή, ώστε να υπάρχει και κίνητρο, όπως για παράδειγμα ένα δωρεάν γεύμα ή χαμηλότερη τιμή. Όλες αυτές οι δράσεις θα δείξουν στους πελάτες σου ότι τους εκτιμάς, και θα σε βοηθήσουν να μετατρέψεις το περιστασιακό σου πελατολόγιο σε μόνιμο.

7. E-mail marketing: σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει ότι η συγκράτηση πληροφοριών που βασίζεται στο e-mail marketing είναι 300-400% αποτελεσματικότερη από όταν βασίζεται σε παραδοσιακούς τρόπους, όπως για παράδειγμα είναι τα φυλλάδια. Είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας και διαχείρισης της προώθησης του εστιατορίου σου. Επιπλέον, μέσω e-mail μπορείς να κερδίσεις το πλεονέκτημα να αποστέλλεις ανάλογα διαφημιστικά σε ειδικές περιπτώσεις όπως είναι τα γενέθλια κλπ. Άλλωστε υπάρχει αυτή η δυνατότητα πλέον λόγω και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το σύστημα γνωρίζει σε ποιον και πότε να στείλει το e-mail και σου επιτρέπει να δεις πόσοι άνοιξαν το μήνυμά σου, γνωρίζοντας έτσι την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος αυτού.

8. Διαδικτυακό μενού, διαθέσιμο πάντα και παντού: οι χρήστες λατρεύουν να ψάχνουν στο διαδίκτυο πληροφορίες προτού παραγγείλουν από εσένα ή επισκεφτούν το εστιατόριο σου. Με λίγα λόγια, μην ταλαιπωρείς τους πελάτες σου με το να ψάχνουν το μενού σου και να μην το βρίσκουν πουθενά- δημοσίευσε ένα υψηλής ποιότητας, ευανάγνωστο μενού, που να είναι ενημερωμένο και ακριβές. Δεν ξέρεις τον τρόπο; Μην ανησυχείς. Υπάρχουν πολλά sites που προσφέρονται για να δημοσιεύσεις το μενού σου δωρεάν. Πέραν αυτού, είναι απαραίτητο να υπάρχει το μενού σου και στη σελίδα του εστιατορίου σου- καθώς είναι το πρώτο πράγμα που θα αναζητήσουν οι μελλοντικοί σου πελάτες- και αν δεν το έχεις εσύ, θα το έχει κάποιος άλλος.

9. Διαφήμιση και στο κινητό: έχει προβλεφθεί για την φετινή χρονιά ότι το μισό τουλάχιστον των επισκέψεων που αποδίδουν κέρδος στο Google και το Facebook θα προέρχονται από τα κινητά τηλέφωνα. Τα εστιατόρια, επομένως, είναι οι πρώτοι υποψήφιοι για διαφημίσεις που να προσφέρονται για τα κινητά, αφού πολλοί είναι αυτοί που ψάχνουν στο κινητό τους κοντινές επιλογές για να δειπνήσουν. Συν τοις άλλοις, οι διαφημίσεις για κινητά τείνουν να κοστίζουν λιγότερο από αυτές που ανταποκρίνονται σε οθόνες υπολογιστών.

10. Διαφημίσεις γεωγραφικά εστιασμένες: για τα περισσότερα εστιατόρια, το κλειδί της επιτυχίας είναι η τοπική κοινωνία. Οι περισσότεροι ντόπιοι ψάχνουν για καλό φαγητό κοντά στο σπίτι τους. Επομένως, θα κερδίσεις πολλά επενδύοντας σε προσπάθειες online marketing που να αφορούν συγκεκριμένες περιοχές. Οι διαφημίσεις που είναι εστιασμένες γεωγραφικά μπορούν να σε βοηθήσουν να μειώσεις τα έξοδά σου, εξασφαλίζοντας ότι μόνο οι χρήστες ορισμένων περιοχών θα βλέπουν τις διαφημίσεις σου. Σε αντίθεση με την έντυπες διαφημίσεις, που στοχεύουν σε μεγάλες γεωγραφικές περιοχές, το ψηφιακό marketing μπορεί να είναι πιο στοχευμένο και συγκεκριμενοποιημένο.

Η βιομηχανία της εστίασης έχει συνηθίσει να πιστεύει ότι η δράση με παραδοσιακούς τρόπους marketing θα αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και θα προσφέρει κέρδος, επειδή, ακριβώς, το κάνουν όλοι. Το γεγονός, όμως, είναι ότι η βιομηχανία της εστίασης γίνεται μέρα με την ημέρα όλο και πιο ανταγωνιστική, και θα συνεχίσει να γίνεται. Λαμβάνοντας αυτό υπόψιν, η πιο αποτελεσματική στρατηγική είναι να διαφοροποιήσεις το εστιατόριο σου από τα υπόλοιπα και να δημιουργήσεις ενθουσιασμό με έναν τρόπο, που να ενδυναμώνει την στρατηγική τοποθέτησης στην αγορά. Θυμήσου, λοιπόν, ότι η διαφοροποίηση και οι τακτικές πρόκλησης ενθουσιασμού είναι καθοριστικής σημασίας για το φαγητό σου και γενικότερα την επιχείρησή σου. Το έξυπνο marketing επιτυγχάνεται μέσω των μη παραδοσιακών τεχνικών, που ποικίλουν ανάλογα με τον τόπο το είδος της επιχείρησής σου και τη βάση των πελατών-στόχων σου. Χρησιμοποίησε, επομένως, τις παραπάνω ιδέες ως έναυσμα για περαιτέρω σκέψη, εφάρμοσε αυτές που ταιριάζουν καλύτερα στον προϋπολογισμό και την επιχείρησή σου και θέρισε τους καρπούς της επιτυχίας σου.

ΠΗΓΗ: