του Γιώργου Παπαθεοδώρου*

Αν έχεις με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ποτέ ασχοληθεί με τις υπηρεσίες SEO μία είναι η ερώτηση που κυριαρχεί από το πρώτο κόλας λεπτό:

“Σε πόσο χρόνο θα είμαι στην πρώτη σελίδα της Google”

Με την απάντηση φυσικά να μην μπορεί να δοθεί άμεσα καθώς εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων όπως την κατάσταση της ιστοσελίδας, προηγούμενες προσπάθειες βελτιστοποίησης της, το επίπεδο του ανταγωνισμού, το διαθέσιμο budget, τις δεξιότητες και αποτελεσματικότητα του ατόμου που θα διαχειριστεί την καμπάνια κοκ.

Για να προσεγγίσει μια πιο τεχνικά τεκμηριωμένη απάντηση η πασίγνωστη στο χώρο εταιρία Ahrefs μελέτησε μερικά… petabytes ιστορικών δεδομένων κατάταξης σε μια προσπάθεια να ποσοτικοποιήσει μια απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

Ας δούμε λοιπόν ποια ήταν τα αποτελέσματα…

Παλαιότητα Domain των Σελίδων που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google

Μελετώντας 2 εκ. τυχαία keywords από ιστοσελίδες που βρίσκονται στις 10 πρώτες σελίδες της Google, διαπίστωσαν ότι η μέση παλαιότητα ενός domain που πλασάρεται στην πρώτη σελίδα είναι 2 χρόνια ενώ για την πρώτη θέση ο αριθμός αυτός αυξάνεται κατά έναν ολόκληρο χρόνο (φτάνοντας τα 3 χρόνια) για τα websites που καταλαμβάνουν την πρώτη θέση της Google.

Μέση Παλαιότητα (σε ημέρες) των URLs που Καταλαμβάνουν την Πρώτη Σελίδα της Google
Μέση Παλαιότητα (σε ημέρες) των URLs που Καταλαμβάνουν την Πρώτη Σελίδα της Google

Και σαν να μην έφτανε αυτό, μόλις το 22% των σελίδων που καταφέρνουν να μπουν στην πρώτη σελίδα έχουν δημιουργηθεί τους τελευταίους 12 μήνες (1 χρόνο).

Ποσοστό Ιστοσελίδων που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση την Παλαιότητα τους
Ποσοστό Ιστοσελίδων που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση την Παλαιότητα τους

Και το κερασάκι στη τούρτα είναι το παρακάτω γράφημα στο οποίο απεικονίζεται το ποσοστό των σελίδων “ηλικίας” μiκρότερης τους ενός έτους που κατάφερε να κάνει rank στην πρώτη σελίδα της Google. Καθόλου ενθαρρυντικά τα πράγματα καθώς μόνο το 1% περίπου των σελίδων αγγίζει την κορυφή στο διάστημα των πρώτων 12 μηνών.

Ποσοστό URLs που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google με Παλαιότητα Μικρότερη του 1 Έτους
Ποσοστό URLs που Κατατάσσονται στην Πρώτη Σελίδα της Google με Παλαιότητα Μικρότερη του 1 Έτους

Πόσος Χρόνος Χρειάζεται για να Καταλάβεις Καλές Θέσεις στη Google

Για να δοθεί απάντηση σε αυτό το ερώτημα η Ahrefs επέλεξε τυχαία 2 εκ. σελίδες τις οποίες τα δικά της crawlers είχαν εντοπίσει και ευρετηριάσει στο διάστημα των τελευταίων 12 μηνών. Στη συνέχεια μελέτησαν την ιστορικότητα κατατάξης για όλα τα keywords που κάθε μία από αυτές τις σελίδες έκανε rank. Τα αποτελέσματα στο διάγραμμα που ακολουθεί:

Απόδοση URLs τον Πρώτο Χρόνο από τη Δημιουργία τους με Βάση το DR
Απόδοση URLs τον Πρώτο Χρόνο από τη Δημιουργία τους με Βάση το DR

Με βάση τα παραπάνω, μόλις το 5.7% έκανε rank στην πρώτη σελίδα της Google μέσα στον πρώτο χρόνο για ένα (1) τουλάχιστον keyword. Όπως αναμενόταν βεβαίως, οι σελίδες με υψηλότερο Domain Rating (DR) είχαν πολύ καλύτερη επίδοση σε σχέση με σελίδες χαμηλότερου DR.

Από αυτό το 5.7% των σελίδων που κατάφεραν να μπουν στο Top10, η πλειοψηφία χρειάστηκε να περιμένει κατά μέσο όρο 61 έως 182 ημέρες.

Μέσος Χρόνος για την Είσοδο στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση το Domain Rating (DR)
Μέσος Χρόνος για την Είσοδο στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση το Domain Rating (DR)

Με πολύ απλά λόγια και κοιτώντας το παραπάνω διάγραμμα, μπορούμε απλά να πούμε ότι απαιτείται χρόνος 2 έως 6 μηνών για να πλασαριστείς στην πρώτη σελίδα της Google. Προσοχή, αυτό το συμπέρασμα αφορά μόνο στο 5.7% των “τυχερών / ικανών” σελίδων που κατάφεραν να μπουν στην πρώτη δεκάδα καθώς το υπόλοιπο 94.3% δεν τα κατάφερε καν μέσα στο προαναφερθέν διάστημα.

Οι παραπάνω παρατηρήσεις αφορούν σε keywords όλων των βαθμίδων δυσκολίας και συνόλου αναζητήσεων, από πολύ εύκολα με μικρό / ανύπαρκτο ανταγωνισμό έως και πολύ ανταγωνιστικά (high-volume keywords). Πώς διαμορφώνονται όμως τα αποτελέσματα αν λάβουμε υπόψιν μας το μηνιαίο search volume των keywords.

Η απάντηση ακολουθεί…

Απόδοση URLs Μέσα στον Πρώτο Χρόνο από τη Δημιουργία τους
Απόδοση URLs Μέσα στον Πρώτο Χρόνο από τη Δημιουργία τους

Μόλις το 0.3% των σελίδων κατάφερε να κάνει rank στην πρώτη σελίδα της Google στο διάστημα των 12 πρώτων μηνών για keywords υψηλού ανταγωνισμού, 1.3%για keywords μέτριας δυσκολίας και 4.8% για αυτά με το μικρότερο βαθμό δυσκολίας.

Και φυσικά όσο πιο ανταγωνιστικό ήταν το keyword τόσες περισσότερες ημέρες χρειάστηκαν για να τα καταφέρει.

Χρόνος που Απαιτείται Για την Είσοδο στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση το Search Volume των Keywords
Χρόνος που Απαιτείται Για την Είσοδο στην Πρώτη Σελίδα της Google με Βάση το Search Volume των Keywords

Όπως φαίνεται και παραπάνω, για keywords χαμηλού ανταγωνισμού μπορείς να τα καταφέρεις σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όσο όμως ο ανταγωνισμός γίνεται ισχυρότερος, ανάλογα αυξάνεται και η δυσκολία / χρόνος για την επίτευξη της πρώτης σελίδας.

Και επαναλαμβάνουμε ότι αυτά τα αποτελέσματα αφορούν μόλις στο 5.7% των ικανών σελίδων που τα κατάφεραν! Και όταν λέμε “ικανές” εννοούμε φυσικά ιστοσελίδες που επένδυσαν χρόνο και χρήμα, δούλεψαν σκληρά και απολαμβάνουν τώρα το δωρεάν traffic που δημιουργούν οι κατατάξεις στην πρώτη σελίδα της Google.

Επίλογος!

Είναι τελικά εφικτή η πρώτη σελίδα στη Google; Η απάντηση είναι φυσικά καταφατική αλλά υπό προϋποθέσεις. Όπως έδειξε και η έρευνα μόλις το 5.7% των σελίδων τα καταφέρνει τον πρώτο χρόνο.

Και αυτές οι ιστοσελίδες δεν είναι τυχερές. Είναι απλά αυτές που πίστεψαν στο SEO και εργάστηκαν σκληρά για να τα καταφέρουν.


(*) Ο Γιώργος Παπαθεοδώρου είναι διπλωματούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ). Εργάστηκε επί σειρά ετών ως Μηχανικός Τηλεπικοινωνιών στην Intracom και στη WIND μέχρι και το 2012 οπότε και αποφάσισε να ασχοληθεί με το διαδικτυακό marketing εστιάζοντας στις υπηρεσίες SEO (Search Engine Optimisation) και PPC (Google AdWords & Bing Ads). Έχει παρακολουθήσει σειρά σχετικών σεμιναρίων και είναι Google Certified Professional σε AdWords & Analytics. Είναι ιδιοκτήτης της Digital Bang αλλά εργάζεται και ως freelance SEO consultant.”