Τι να την κάνετε τη γνώμη των πελατών σας; Αφού έμειναν σε εσάς και πλήρωσαν για τη διαμονή όλα καλά, σωστά; Λάθος, φυσικά! Η γνώμη των πελατών σας είναι αυτό που πραγματικά μετράει. Η κριτική τους, είτε αρνητική είτε θετική, είναι πάντα εποικοδομητική, άλλωστε οι πελάτες σας είναι οι πλέον αρμόδιοι, για να απαντήσουν στο πόσο καλοί είστε ως ξενοδόχοι κι αν το ξενοδοχείο σας αξίζει. Πώς να ζητήσετε τη γνώμη τους;

Όσο είναι ακόμα στο ξενοδοχείο:

1. Μιλήστε μαζί τους

Ναι, το πιο προφανές είναι να μιλήσετε με τους πελάτες σας και να μάθετε τη γνώμη τους. Ειδικά αν έχετε μία μικρή ξενοδοχειακή επιχείρηση, με τη συζήτηση θα χτίσετε σχέσεις με τους πελάτες σας.

2. Κάρτες σχολίων και παραπόνων

Μπορείτε να τυπώσετε κάρτες με ερωτήσεις ανοιχτού ή/και κλειστού τύπου και οι πελάτες σας να τις συμπληρώνουν, ακόμα και ανώνυμα. Μπορείτε να έχετε τέτοιες κάρτες και στα δωμάτια και στη ρεσεψιόν και να θυμίσετε στους πελάτες σας, να τις συμπληρώσουν πριν φύγουν.

3. Τηλέφωνα από τη ρεσεψιόν

Μπορείτε να προγραμματίσετε κάποια follow up τηλέφωνα στα δωμάτια των πελατών σας για όσο διάστημα διαμένουν στο ξενοδοχείο, και να ρωτάτε αν όλα είναι οκ, αν χρειάζονται κάποια αλλαγή ή κάτι άλλο. Δεν είναι σίγουρο αν θα απαντήσουν ή αν θα βρίσκονται στο δωμάτιο, αλλά μία προσπάθεια την ημέρα αρκεί.

Μετά τη διαμονή τους:

1. Διάλογος στα social media

Γι αυτό είναι τα επαγγελματικά προφίλ, για να προωθείτε την επιχείρησή σας και να χτίζετε σχέσεις με τους followers και τους φίλους σας. Μιλήστε με τους πελάτες σας, λοιπόν, και φυσικά διαβάστε καθημερινά τα σχόλια και τα μηνύματα που δέχεστε, και μη διστάσετε να ζητήσετε τη γνώμη τους, μέσω μηνυμάτων ή Post.

2. Online Κριτικές

Είναι πολύ πιθανό οι πελάτες σας μετά τη διαμονή τους να γράψουν μία online κριτική για την εμπειρία τους. Μην παραβλέπετε, λοιπόν, τα site με κριτικές και διαβάστε προσεκτικά τους σχολιασμούς τους.

3. Follow – up email

Μετά το πέρασμα του ταξιδιού τους, μπορείτε να στέλνετε ένα email στους πελάτες σας και να ζητάτε τη γνώμη τους. Το email αυτό μπορεί να είναι αυτοματοποιημένο και βασισμένο σε ένα template, με δύο ευχαριστήρια λόγια, που σας επέλεξαν για τη διαμονή τους και μερικές ερωτήσεις ή – ακόμα καλύτερα – μπορούν να είναι προσωπικά γραμμένα email, τα οποία – αν δίνεται η δυνατότητα – μπορείτε να τα επιμελείστε ένα ένα, πάλι με στόχο να ευχαριστήσετε τον πελάτη και να μάθετε ποια είναι η κριτική του.