Τις περισσότερες φορές νομίζουμε ότι είναι πολύ εύκολο να δημιουργήσεις από το μηδέν ένα εστιατόριο, να βρεις την ιδιαίτερη ταυτότητά του, να υπολογίσεις το ακριβές ποσό που χρειάζεται για την επένδυσή σου, να προσλάβεις το κατάλληλο προσωπικό και εν τέλει να καταφέρεις να επιβιώσεις. Δυστυχώς, όμως, μόνο το νομίζουμε, αφού απέχει πολύ από την πραγματικότητα η οποία είναι πολύ πιο σκληρή από όσο θα μπορούσαμε να φανταστούμε. Η σκληρή αλήθεια είναι ότι ίσως να είναι και από τις πιο ριψοκίνδυνες επενδύσεις. Στις μέρες μας υπάρχει πληθώρα επαγγελματικών σχολών που αφορούν τη διαχείριση ενός εστιατορίου δείχνοντας πόσο απαραίτητη είναι η γνώση ορισμένων βασικών στοιχείων, τουλάχιστον, ώστε να δοθούν στέρεες βάσεις σε ένα νέο εγχείρημα. Ακόμα κι αυτό όμως δεν αρκεί, καθώς σε καμία περίπτωση δεν έχεις αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία για να ανταπεξέλθεις σε κάθε είδους δυσκολία- πάντα θα υπάρχει κάτι που δε θα έχεις αντιμετωπίσει ξανά. Επομένως, πάρε δυνάμεις, οπλίσου με αντοχές και υπομονή και πάλεψε για την επένδυσή σου έχοντας πάντα στο νου τους κινδύνους που καραδοκούν και αυτά τα οποία αποτελούν χρυσούς κανόνες στις σχολές διοίκησης:

  • Μεγάλο ποσοστό αποτυχίας. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς στο νου του είναι ότι τα περισσότερα εστιατόρια αποτυγχάνουν. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί το 60% των εστιατορίων κλείνουν στα τρία χρόνια από την δημιουργία τους ένα ποσοστό που μέσα στην πρώτη πενταετία ανεβαίνει στο 75% περίπου. Εδώ λοιπόν τίθεται το ερώτημα γιατί να ανοίξει κανείς ένα εστιατόριο τότε. Το ρίσκο να ανοίξει κανείς ένα εστιατόριο μπορεί να είναι τεράστιο, αλλά η ανταμοιβή μπορεί να είναι εξίσου. Η κατάλληλη ιδέα με σωστή διαχείριση μπορεί να αποδώσει.
  • Τα χρήματα που είχες στο μυαλό σου να επενδύσεις δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τις περισσότερες φορές τα χρήματα που χρειάζονται για να δημιουργηθεί ένα εστιατόριο είναι πολύ περισσότερα από όσα έχεις υπολογίσει στην αρχή. Είναι πολλές οι πιθανότητες να υπάρξουν προβλήματα κατά τη δημιουργία που θα σου κοστίσουν και χρόνο και χρήμα. Διαχειρίσου, λοιπόν, προσεκτικά το κόστος εργασιών γιατί δεν ξέρεις τι άλλο θα ακολουθήσει στην πορεία.
  • Τα social media= ευχή και κατάρα. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι άνθρωποι βρίσκονται συνεχώς συνδεδεμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι σημαίνει όμως αυτό για το εστιατόριο; Αρχικά θα λάβεις μια δωρεάν ή χαμηλού κόστους δημοσιότητα σε αυτά τα μέσα η οποία πιθανόν να σου προσφέρει νέους πελάτες. Ωστόσο είναι στο χέρι σου να καταφέρεις να διατηρήσεις αυτούς τους πελάτες. Επιπλέον, θα πρέπει να μάθεις να διαχειρίζεσαι τυχόν άσχημες αντιδράσεις και εντυπώσεις οι οποίες θα δημοσιεύονται στα μέσα αυτά, να τις περιορίσεις και να τις αναστρέψεις για να διατηρήσεις μια καλή φήμη για το εστιατόριο σου.
  • Το να είσαι ο πρώτος δεν είναι απαραίτητα καλό. Το πρώτο στάδιο της σύλληψης ιδέας είναι το σημαντικότερο. Είναι πραγματικά πολύ σημαντικό το να βρεις μια ξεχωριστή ιδέα η οποία είναι δυνατόν να διαφοροποιήσει το εστιατόριο σου από πλήθος άλλων. Φυσικά, θα πρέπει να διέπεται από το ρεύμα της εποχής αλλά ταυτόχρονα να είναι και πρωτοπόρο. Και τώρα ήρθε η ώρα να γκρεμιστούν κάποια όνειρα. Το να είσαι ο πρώτος που εφαρμόζει μια συγκεκριμένη ιδέα είναι πολλές φορές και επικίνδυνο καθώς μπορεί να υπάρχουν προβλήματα που δεν είναι δυνατόν να προβλέψεις εξ αρχής κι ούτε μπορείς να δεις ανάλογα παραδείγματα. Ταυτόχρονα, με αυτόν τον τρόπο μπορείς να δώσεις πολύ καλές συμβουλές στους ανταγωνιστές σου, και χωρίς να το θες, να μάθουν από τα δικά σου λάθη και να δημιουργήσουν μια πιο ισχυρή επιχείρηση.

Με λίγα λόγια, αποτελεσματική διοίκηση ενός εστιατορίου σημαίνει σωστός σχεδιασμός, συνέπεια, επικοινωνία και το σημαντικότερο ευελιξία. Αν θες να επιβιώσει το εγχείρημα σου σε βάθος χρόνου είναι απαραίτητο να μπορείς να προσαρμοστείς σε κάθε συνθήκη, να διαμορφώσεις τις υπηρεσίες που προσφέρεις, να τις κοστολογείς σωστά και τέλος να μεταμορφώνεις τα τυχόν μειονεκτήματά σου στα δυνατά στοιχεία διαφοροποίησης και προσέλκυσης μεγαλύτερου κοινού.

Διαβάστε Περισσότερα:

Άρθρο από το Online Magazine:

CABARE