Στην υπογραφή της δεύτερης τριεθνούς συμφωνίας για τον Τουρισμό στην Α. Μεσόγειο, προχώρησαν την Παρασκευή  η Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδος (FedHATTA) και η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Αιγύπτου (ΕΤΑΑ), επικυρώνοντας τη συμμετοχή της Αιγύπτου στην ευρύτερη συμμαχία φορέων για την τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή.

Η συμφωνία σηματοδοτεί και επισήμως την έναρξη της συνεργασίας των 3 χωρών για την περαιτέρω ανάπτυξη του Τουρισμού στην Α. Μεσόγειο, στο πλαίσιο των συνεργειών που προωθεί ο νεοσύστατος φορέας ΕΜΤΤΑAS (East Mediterranean Travel and Tourist Agents Associations Synergies).

Τη συμφωνία υπέγραψαν ο Πρόεδρος της FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης και ο Πρόεδρος της ΕΤΑΑ, κ. Nader El Biblawi κατά την ημέρα εγκαινίων της έκθεσης ΜΙΤΕ, παρουσία της Υπουργού Τουρισμού, κ. Έλενα Κουντουρά.  Τους προηγούμενους μήνες είχε υπογραφεί το ίδιο σύμφωνο και από τον Πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Κύπρου (ACTA), κ. Ντίνο Κάκουρα.

Πρόκειται για την επικύρωση του δεύτερου σκέλους τριμερών συμφωνιών ανάμεσα στις εθνικές ενώσεις τουριστικών γραφείων (το πρώτο σκέλος περιελάμβανε τις χώρες Ελλάδα-Κύπρος-Ισραήλ και υπεγράφη μεταξύ FedHATTA-ACTA- ITΤAA), οι οποίες εντάσσονται στην ομπρέλα δράσεων του φορέα ΕΜΤΑΑS.

Ο ΕΜΤΑΑS αποτέλεσε πρωτοβουλία της FedHATTA και έχει ως στρατηγικό στόχο την ενίσχυση των τουριστικών ροών στην ευρύτερη περιοχή της Ανατ. Μεσογείου, με την αξιοποίηση της τουριστικής αγοράς των χωρών αυτών (ταξιδεύουν 12 μήνες το χρόνο) αλλά και με δεκάδες εκατομμύρια ομογενών των συμβαλλομένων χωρών, οι οποίοι μέσα από τις συνέργειες των τουριστικών γραφείων θα μπορούν, ευκολότερα από ποτέ, να εμπλουτίζουν τις διακοπές τους στην πατρίδα με ταξίδια στις γειτονικές χώρες.

Προβλέπει δε την παρουσίαση σε τρίτες αγορές ενός «mega destination» τριών ηπείρων, μέσω κοινής συμμετοχής σε εκθέσεις, διοργάνωσης κοινών εκδηλώσεων, roadshows και B2B συναντήσεων. Προοδευτικά στο φορέα θα συμμετάσχουν και άλλοι Σύνδεσμοι.

Τα πεδία συνεργασίας των χωρών είναι τα ακόλουθα:
-Προωθητικές ενέργειες σε κύριες αγορές του εξωτερικού, με πιθανό target group δεκάδες εκατ. ομογενών αλλά και ξένων τουριστών από μεγάλες αγορές του εξωτερικού

-Ανταλλαγή καλών πρακτικών στον κλάδο των τουριστικών γραφείων και ανάπτυξη συμπληρωματικών επαφών

-Αντιμετώπιση προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος των τουριστικών γραφείων αλλά και ο τουρισμός στην ευρύτερη περιοχή της Α. Μεσογείου, δεδομένου ότι πολλά από αυτά είναι κοινά για τις τρεις χώρες.